// چهار شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

Pokemon GO امروز در ژاپن منتشر می‌شود

بازی Pokemon GO از امروز در دسترس ژاپنی‌ها قرار می‌گیرد. باید دید انتشار پوکه‌مون‌ها در مهد تولدشان چه تاثیراتی بر دنیای بازی‌ها می‌گذارد. با زومجی همراه باشید.

بازی محبوب و پر سروصدای Pokemon GO  از امروز برای ژاپنی‌ها قابل دانلود است و باید منتظر بود و دید که بازگشت پوکه‌مون‌ها به خانه چه تاثیراتی بر دنیای بازی‌ها در ژاپن می‌گذارد. کمپانی ژاپنی نینتندو خالق پوکه‌مون‌ها است  و به نوعی امروز پوکه‌مون‌ها به زادگاهشان برمی‌گردند.

رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد که به نوعی شریک تجاری نیانتیک‌لبز به شمار می‌رود این خبر را تأیید کرده است. قرار است که رستوران‌های مک‌دونالدی که در آسیا هستند به عنوان پوکه‌استاپ (Poke Stop) و باشگاه پوکه‌مون‌ها (Poke Gym) در نظر گرفته شوند پس با این حساب پیش‌بینی می‌شود که بعد از انتشار Pokemon GO در آسیا رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد شلوغ‌تر از قبل شوند.

پیش از این در زومجی خواندید که جان هنکه مدیرعامل نیانتیک‌لبز گفته بود که تا زمانی که سرور‌های ما در ژاپن ظرفیت تحمل ترافیک بالای ارسالی از سوی بازیکنان  را نداشته باشند، این بازی در ژاپن منتشر نمی‌شود. پس از این خبر پیش‌بینی می‌شد که بازی ۱۰ مرداد در دسترس ژاپنی‌ها قرار گیرد اما با تأیید مک‌دونالد این بازی امروز در ژاپن منتشر می‌شود.

اما بعد از تأیید خبر انتشار بازی از سوی مک‌دونالد، شایعات در رابطه با اولین اسپانسر بازی نیز به حقیقت پیوست و همانطور که قبلاََ شایعه شده بود، رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد به عنوان اولین اسپانسر منطقه‌ای بازی معرفی خواهدشد، یعنی هریک از ۲ هزار رستوران‌ و یا ساختمان‌های مک‌دونالد در ژاپن به عنوان یک Poke Stop و یا Pokemon Gym برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود. البته با توجه به این مشارکت،  توسعه‌ی این Pokemon Gym ها در اروپا و آمریکا هم دور از ذهن نیست. آقای هنکه چند روز پیش در رابطه با چند کمپانی که نیانتیک‌لبز برای اسپانسرینگ با آن‌ها قرار داد بسته صحبت کرده بود اما هیچ نامی از این کمپانی‌ها بُرده نشده بود.

البته به گفته‌ی بلومبرگ این مشارکت بیشتر به سود مک‌دونالد خواهد بود تا نیانتیک لبز، به این دلیل که مصرف  فست‌فود در ژاپن کمتر از سایر نقاط دنیاست و با این ترفند بدون شک ژاپنی‌های بیشتر به مک‌دونالد سر می‌زنند چون واقعاََ لذت بخش خواهد بود،  وقتی در حال خوردن یک همبرگر لذیذ هستید چند پوکه‌مون هم شکار کنید.

بازی pokemon go

Pokemon GO تا قبل از اینکه در ژاپن منتشر شود، باعث شده بود که رکورد بیشترین گردش  سهام در بورس ژاپن به نام نینتندو ثبت شود. Pokemon GO  که دو هفته از انتشار آن می‌گذرد توانسته است در هر کشوری که منتشر می‌شود تمامی رکورد‌های مربوط به بازی‌ها را بشکند و به عنوان محبوب‌ترین بازی شناخته شود. مکانیزم واقعیت افزوده‌ی این بازی به این شکل است که شما در دنیای واقعی به شکار موجودات مجازی (پوکه‌مون‌ها) می‌پردازید. اگر می‌خواهید همه چیز راجع به این بازی را بدانید پیشنهاد می‌کنیم حتماََ زوم‌کست اختصاصی زومجی برای Pokemon GO را مشاهده کنید.

منبع:GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده