// یکشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵

صحبت‌های طراح اصلی ناتی داگ درمورد اهمیت کار تیمی و کیفیت در استودیو

ناتی داگ همیشه بخاطر توجه ویژه‌ای که به جزئیات داشته معروف است و فرنک تی‌زنگ، طراح اصلی کاراکترها در این استودیو، در طی مصاحبه‌ای توضیح داد که چطور این ویژگی بر روی کارش تاثیر گذاشته و اینکه «کیفیت» مهم‌ترین فاکتور موجود برای آن‌ها حساب می‌شود. با زومجی برای خواندن جزئیات مطلب همراه شوید.
من عاشق ناتی‌ داگ هستم. ناتی داگ به من آزادی خیلی زیادی داد تا بتوانم آن کاراکتری که می‌خواهم را بسازم و ما آنقدر به کیفیت اهمیت می‌دهیم که اغلب اوقات خیلی از چیزها را برای رسیدن به آن فدا می‌کنیم. بنابر این اگر من به شما کاراکتری را نشان دهم، این کاراکتر ممکن است با یک بار طراحی به وجود نیامده باشد، بلکه شاید سه یا چهار بار مورد تایید قرار گرفته باشد، اما ما مدام به عقب بر می‌گردیم و تغییرات مختلفی بر روی او اعمال می‌کنیم تا بتوانیم به آن درجه از کمال که قصد داریم برسیم. این روش کار ناتی داگ است. اینجا کیفیت اساسا برای ما همه چیز است و عنصر بسیار مهمی به حساب می‌آید. این روش کار به من اجازه می‌دهد تا بیشتر و بیشتر تمرین کنم و بتوانم طرح‌های خیلی خوبی بکشم.
Uncharted 4 نکته جالب دیگر آن است که تی‌زنگ در طی مصاحبه خود اشاره کرد که تنها یک سال طول کشید تا او بتواند به مقام طراح اصلی در ناتی داگ دست یابد و اینکه چطور همه این‌ها به کار تیمی بر می‌گردد و باقی همکارانش همیشه هوایش را داشته‌اند:
همه چیز به کار تیمی بستگی دارد، من خودم به تنهایی نمی‌توانم انجامش دهم. من خودم به شخصه تیم خیلی خوبی دارم. ما سایه‌زن های خیلی خوبی دارم، طراح‌های بسیار با استعدادی داریم. همه چیز به کار تیمی بستگی دارد، من نمی‌خواهم همه اعتبارات را برای خودم بدانم، چرا که هر کاری ما انجام می‌دهیم...برای مثال در طرحی که می‌بینید (تصویر بالا)، هرچند که من کار مدلینگ، ابرو‌ها و دیگر بخش‌ها را انجام دادم اما سایه‌زنی‌ها به وسیله یک طراح دیگر انجام شده و بدون سایه‌زنی این مدل هیچ وقت این‌گونه زیبا به‌نظر نمی‌رسید، پس همه چیز به تلاش تیمی بستگی دارد.
در قسمتی از مصاحبه نیز تی‌زنگ به تغییرات ریز و دقیقی که ناتی داگ در طراحی مدل‌ها انجام می‌دهد اشاره کرد:
اساسا این همان کاری است که من در ناتی داگ انجام می‌دهم. برای رسیدن به آن حسی که ما می‌خواهیم، همه چیز به ایجاد تغییرات ریز و دقیق بر می‌گردد. تمامی این تغییراتی که اضافه می‌شود قابلیت این را دارد که کاراکتر را به طور کلی تغییر دهد.
همانطور که خواندید در ناتی داگ دقت و کیفیت جزو اصلی ترین فاکتور‌ها به حساب می‌آید و می‌توان گفت به همین دلیل است که بازی‌هایشان همیشه در یاد‌ها می‌مانند. نظرات خود را درمورد صحبت های طراح اصلی این استودیو با ما در میان بگذارید. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده