نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: Lego Star Wars قصد رها کردن صدر را ندارد

یک هفته دیگر نیز گذشت و بازی Lego Star Wars: The Force Awakens برای سومین هفته متوالی، توانست به صدرنشینی خود در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه دهد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۶ جولای ( ۲۶ تیر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد این هفته بازی Lego Star Wars: The Force Awakens در سومین هفته‌ای که از انتشارش می‌گذرد، توانست برای سومین بار پیاپی صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود. تنها بازی دیگری از سری لگو که توانسته بود بیشتر از Lego Star Wars در صدر جدول قرار بگیرد، بازی Lego Batman 2: DC Super Heroes بود که در سال ۲۰۱۲ توانسته بود ۵ هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان باشد.

به لطف فروش‌های ویژه‌ای که برخی از خرده‌فروشان برای بعضی از بازی‌ها در نظر گرفته بودند، این هفته شاهد رشد بسیار زیاد برخی بازی‌های نسبتا قدیمی بودیم که سردسته آنها بازی Uncharted 4 بود که توانست با ۱۵۴ درصد افزایش فروش،‌ از مکان ششم هفته گذشته، به مکان دوم برسد. در مکان سوم جدول این هفته، شاهد یک بازی جدید هستیم. Monster Hunter Generations که هفته پیش برای کنسول دستی 3DS منتشر شد و توانست در هفته اول انتشار خود به مکان سوم جدول فروش هفتگی انگلستان دست پیدا کند. اما Uncharted 4 تنها بازی‌ای نبود که به لطف فروش‌های ویژه رشد فروش چشمگیری داشت. بازی‌های Grand Theft Auto V با ۹۱ درصد افزایش فروش از مکان هفتم به مکان پنجم و بازی Fallout 4 با ۸۵ درصد رشد فروش، از مکان بیستم به مکان ۱‍۰ جدول این هفته دست پیدا کرد.

در رتبه چهار، ساخته جدید بلیزارد یعنی Overwatch قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته، دو پله سقوط کرد. یکی دیگر از بازی‌های سقوط کرده این هفته، ساخته جدید بتسدا یعنی DOOM بود. این بازی با ۳ پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به جایگاه ششمی رضایت داد. یکی دیگر از سقوط کنندگان این هفته نیز بازی FIFA 16 بود که نسبت به هفته گذشته، ۳ پله سقوط کرده بود. این بازی از مکان چهارم هفته گذشته، به مکان هفتم جدول این هفته رسید.

مکان هشتم جدول این هفته به بازی Call of Duty: Black Ops 3 اختصاص یافته بود. این بازی توانست دو پله صعود کند و به این جایگاه دست پیدا کند. یکی دیگر از سقوط کنندگان هفته گذشته، نسخه فیزیکی بازی Rocket League ساخته سایانیکس بود که این بازی هم ۴ پله سقوط کرد و به مکان نهم رضایت داد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۶ جولای مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Lego Star Wars: The Force Awakens
۴۵ درصد افت فروش و سومین هفته پیاپی در صدر

۲

۶
Uncharted 4
۱۵۲ درصد رشد فروش و ۴ پله صعود

۳

-
Monster Hunter Generations
هفته اول انتشار

۴

۲
Overwatch
دو پله سقوط

۵

۷
Grand Theft Auto V
۹۱ درصد رشد فروش و دو پله صعود

۶

۳
DOOM
سه پله سقوط

۷

۴
FIFA 16
سه پله سقوط

۸

۱۰
Call of Duty: Black Ops III
دو پله صعود

۹

۵
Rocket League
۴ پله سقوط

۱۰

۲۰
Fallout 4
رشد فروش ۸۵ درصدی، ۱۰ پله صعود و ورود دوباره به جدول

نگاهی به بازی منتشر شده این هفته:

Monster Hunter GenerationsMonster Hunter Generations:

بازی Monster Hunter Generations، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط کپکام ساخته و منتشر شده و به صورت انحصاری برای کنسول دستی 3DS عرضه شده است. این بازی در ماه می سال ۲۰۱۵ معرفی شد و آبان ۲۰۱۵ در ژاپن عرضه شد. این بازی در ژاپن با نام Monster Hunter X شناخته می‌شد.

هفته پیش نسخه بین‌المللی بازی منتشر شد و مانند دیگر بازی‌های این مجموعه، بازیکنان باید کوئست‌هایی را انجام دهند که در آنها باید موجودات ترسناک و خطرناکی را شکار کنند. حملات خاص، استیل مبارزات جدید و قابلیت بازی در نقش شخصیت فلینس (که پیش از این فقط به عنوان یک همراه در بازی‌های قبلی این مجموعه وجود داشت) از ویژگی‌های نسخه جدید بازی مانستر هانتر محسوب می‌شوند.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده