نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

گروهی از هکرها مسئولیت حمله به سرورهای بازی Pokemon Go را بر عهده گرفتند

یک گروه از هکرها، مسئولیت حمله به سرورهای بازی Pokemon Go را بر عهده گرفتند. این گروه از هکرها اعلام کردند با یک سری حملات DDOS، توانستند دسترسی بخشی از کاربران این بازی را با مشکل مواجه کنند.

بدون هیچ‌شکی، این روزهای دنیای سرگرمی به پوکمون‌ها اختصاص دارد. موجوداتی که اگرچه ۲۰ سال است در کنارمان هستند اما این روزها کاملا با زندگی گیمرهای مشتاق گره خوردند. موفقیت بی‌نظیر بازی‌ هم باعث شده تا سازندگان بدافزارها به دنبال سواستفاده از نام آن باشند یا حتی هکرها برای مختل کردن روند انجام بازی، به سرورهای آن حمله کنند.

یک گروه هکر مجازی که با نام PoodleCorp شناخته می‌شود اخیرا در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که پشت حملات DDOS به سرورهای بازی در روز گذشته بوده است. سلسله حملات این گروه باعث شد تا برای ساعاتی، دسترسی به بازی برای برخی از کاربران با مشکل مواجه شود.

این خبر توسط رهبر این گروه در شبکه اجتماعیی توییتر ارسال شده است. او در این توییت گفت:

این فقط یک آزمایش بود. ما به زودی کارهایی در مقایس‌های بزرگ‌تر انجام خواهیم داد.

این گروه هگرها به تازگی، یوتیوبرهای معروف و محبوب مانند PewDiePie را هدف گرفته بود.  روز گذشته بود که برخی از کاربران در اروپا و همچنین کشور آمریکا اعلام کردند که نمی‌توانند به سرورهای بازی وصل شوند یا در مواردی بازی در حین اجرا با مشکل رو‌به‌رو شده و با قطع ارتباط مواجه می‌شود.

حملات DDoS که مخفف Distributed Denial of Service یا «حمله محروم سازی از سرویس»  است، حملات سنگینی هستند که جلوگیری از آنها بسیار مشکل است. نحوه عملکرد حملات دیداس اینگونه است که تیم حمله کننده با سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور (کامپیوتر قربانی یا هدف) و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) باعث می‌شود که سرویس‌دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود (به دلیل حجم بالای پردازش یا به اصطلاح overload شدن عملیات های سرور).

چندی پیش در زومجی خواندید که Pokemon Go توانست تنها پس از چند روز عرضه در آمریکا، به محبوب‌ترین بازی تاریخ این کشور تبدیل شود. اما Pokemon Go با سبک و سیاقی که دارد؛ با حوادث و خبرهای عجیب و غریب همراه شده است. یک مرد در نیویورک،‌ ماشین خود را به یک درخت کوباند و دو مرد دیگر هم در ایالت سن‌دیگو، وقتی به دنبال پوکمون بودند با عبور از یک فنس، به پایین یک دره سقوط کردند!

منبع: Independent


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده