نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۸

مدیر بازاریابی مایکروسافت دلیل قیمت ۴۰ دلاری بازی ReCore را شرح داد

با اینکه ReCore یک بازی بزرگ است، ولی به جای ۶۰ دلار ۴۰  دلار قیمت دارد. حال آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت، دلیل این قیمت‌گذاری را اعلام کرده است. با زومجی همراه باشید.

معمولا تمامی بازی‌های بزرگ با قیمت ۶۰ دلاری عرضه می‌شوند و قیمت‌های پایین‌تر بیشتر مربوط به بازی‌های کوچک و مستقل می‌شود. با این حال بازی ReCore که از قضا بازی بزرگی هم هست و مایکروسافت حسابی روی آن حساب بازکرده، قرار است با قیمت ۴۰ دلار عرضه شود. همین مساله هم نگرانی‌هایی مبنی بر کیفیت این بازی ایجاد کرده است. حال آرون گرینبرگ، با حضور در یک پادکست، دلیل این قیمت‌گذاری را شرح داده است:

ReCore یک بازی و IP کاملا جدید است. البته این بازی توسط کیجی اینافونه، سازنده Mega Man، ساخته می‌شود که یک بازیساز بزرگ است، ولی به هر حال یک بازی جدید محسوب می‌شود و ما باید کاری کنیم که افراد بیشتری به خرید آن مشتاق شوند. همچنین این بازی در ماه سپتامبر و به عنوان اولین بازی از بازی‌های ایام تعطیلات مایکروسافت عرضه می‌شود که همین امر هم می‌تواند تاثیر مثبتی در فروش آن ایفا کند. چرا که بازه زمانی عرضه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در فروش یک بازی است.

در حالت کلی، ReCore در حال حاضر [به دلیل جدید بودن] جامعه طرفداری بزرگی ندارد و این وظیفه ما است که با سیاست‌های درست یک جامعه طرفداری بزرگ برایش ایجاد کنیم. این روز‌ها گیمر‌ها پیش از خرید یک بازی از خود می‌پرسند که «کدام یک از بازی‌های موجود را دوست دارم بخرم و برایش پول صرف کنم؟» و به همین دلیل هم ما باید اعتماد آن‌ها را به این بازی جالب و آن‌ها را به خریدش تشویق کنیم.

گرینبرگ در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که ReCore یک بازی بزرگ (AAA) است:

ReCore یک بازی AAA و به اندازه بازی‌های ۶۰ دلاری ارزشمند است. ولی چون یک بازی کاملا جدید است، ممکن بود طرفداران در پرداخت ۶۰ دلار برای آن دچار تردید شوند. در نتیجه ما این مانع را از میان برداشتیم و آن‌ها با پرداخت ۴۰ دلار یک بازی بزرگ خواهند داشت که دستِ کمی از بازی‌های ۶۰ دلاری ندارد.

مدیر بازاریابی مایکروسافت همچنین اعلام کرد که امیدوار است ReCore بتواند تبدیل به یک مجموعه جدید شود و همچنین تیم سازنده بازی در استودیو آرماتور (Armature) را «رویایی» خطاب کرد. وی در پایان اعلام کرد که تریلر نمایش داده شده از بازی در نمایشگاه E3 2016 درجه سختی بالایی داشت و به همین دلیل هم تیم سازنده تغییراتی در این زمینه تا زمان عرضه نهایی بازی اعمال خواهد کرد.

ReCore در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه می‌شود. این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی می‌کند و با خرید هر یک از نسخه‌ها، نسخه دیگر پلتفرم را هم به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده