// شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

از هفته‌ گذشته ارزش سهام نینتندو ۷۰درصد رشد کرده است

از ابتدای هفته‌ی گذشته که بازی Pokémon GO منتشر شد، ارزش سهام شرکت نینتندو بیش از ۷۰درصد رشد داشته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

بازی واقعیت افزوده Pokémon GO که محبوبیت غیر قابل انتظاری را به دست آورده است باعث رشد ۷۰درصدی ارزش سهام شرکت نینتندو در بورس ایالات متحده شده است. وبسایت بورس ایالات متحده، سهام‌داران این شرکت ژاپنی را خوشحال‌ترین افراد زمین در هفته‌ی اخیر نامیده‌است.

از هفته‌ی گذشته که بازی Pokémon GO در آمریکا و استرالیا و سپس در برخی از کشور‌های اروپایی مانند آلمان و انگلستان منتشر شد، اخبار مرتبط به آن به عنوان داغ‌ترین اخبار دنیای بازی شناخته می‌شود. ما نیز در زومجی تمامی اخبار مرتبط با بازی را پوشش دادیم که می توانید تمام اخبار مربوط به بازی را در صفحه مخصوص Pokemon GO زومجی مطالعه کنید. اگر می‌خواهید با زیروبم بازی Pokémon GO  آشنا شوید مقاله‌ی هر آنچه که باید در مورد Pokémon GO بدانید  را از دست ندهید.

هفته‌ی گذشته  سهام کل شرکت نینتندو (Nintendo) حدود ۱۳ میلیارد یورو ارزش گذاری شده‌ بود، در حالی که امروز ارزش کل سهام نینتندو بالغ بر ۱۹.۶ میلیارد یورو (۲۶.۲ میلیارد دلار)  حساب شده است. رشد ۷۰درصدی، بالاترین میزان رشد ارزش سهام این شرکت از سال ۱۹۸۹ تا کنون بوده‌است. در سال ۱۹۸۹ نیز نینتندو بعد از انتشار بازی Dragon Quest با سود ۳۵ درصدی مواجه شده‌ بود.

نکته‌ی جالبی که باید در مورد رشد سهام نینتندو به آن توجه کنیم این مطلب است که این شرکت سهم زیادی در ساخت بازی Pokémon GO نداشته و دو شرکت نیانتیک لبز و پوکه‌مون وظیفه‌ی ساخت و انتشار بازی را به عهده داشته‌اند. در واقع نینتندو تنها بخشی از تیم سرمایه‌گذاری و صاحب امتیاز بازی Pokémon GO است که توانسته نسبت به دو شرکت نیانتیک لبز (Niantic Labs) و پوکه‌مون (Pokemon Company) از رشد سود سهام بیشتری برخوردار شود. این بازی در ۵ روز اول حدود ۱۴ میلیون دلار درآمد داشته است.

بدو‌ن‌ شک در روز‌های آتی اخبار بیشتری از سروصدای این بازی جذاب خواهیم شنید. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا Pokémon GO برای کاربران ایرانی نیز در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر.

منبع:IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده