// پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳

جزییات بروزرسانی جدید بازی Overwatch منتشر شد

این روزها حسابی بازار بازی Overwatch داغ است و این شاهکار بلیزارد توانسته طرفداران بسیاری را ساعت‌ها به خود مشغول کند. به تازگی و در قالب جدیدترین بروزرسانی، این بازی پذیرای یک شخصیت جدید و تغییرات بسیاری بوده که می‌توانید با زومجی همراه شده و از آنها مطلع شوید.

جدیدترین بروزرسانی بازی Overwatch، محصول کمپانی Blizzard، هم‌اکنون در سرورهای تست عمومی در حال اجراست و تغییراتی زیادی در بازی اعمال کرده که می‌توانید بسیاری از آنها را در طول مطلب مطالعه کنید. علاوه بر معرفی شخصیت جدیدی با نام «Ana» که پیش‌تر در زومجی تریلر معرفی آن را مشاهده کردید و در کلاس پشتیبان جای می‌گیرد، تغییراتی زیادی نیز در توانایی‌ها و قابلیت‌های برخی شخصیت‌های بازی اعمال شده که باعث متعادل‌تر شدن آن می‌شوند که حقیقتا بسیاری از آنها به درستی تغییر کرده‌اند. برای مثال می‌توان به قابلیت نهایی یا Ultimate شخصیت‌های Lucio ،Soldier 76 و Bastion اشاره کرد که از این پس برای آماده شدن به ۱۰ درصد زمان بیشتر و حتی برای شخصیت Road Hog به ۴۵ درصد زمان بیشتر نیاز دارند. حالا این تغییرات به دلیل مکانیزم خود احیایی (Self Healing) بیشتر قابلیت Ultimate شما را تقویت می‌کنند.

برخی تغییرات دیگر نیز بسیار عمیق‌تر و موثرتر عمل می‌کنند. بطور مثال می‌توان به کاهش چشمگیر زمان مورد نیاز برای استفاده‌ی مجدد (Cooldown) قابلیت Defense Matrix شخصیت D.Va، از ۱۰ به ۱ ثانیه اشاره کرد که در عوض برای فعال شدن مجدد نیازمند منابع است. برای شارژ کامل این قابلیت باید ۱۰ ثانیه صبر کرد و پس از آن می‌توان به مدت ۴ ثانیه از آن استفاده کرد که البته مانند شخصیت Reinhardt، این سپر تنها در صورت نگه داشتن یک دکمه فعال خواهد شد. تغییرات قابلیت نهایی این شخصیت نیز با کاهش ۱۵ درصدی منابع مورد نیاز و کاهش زمان پیش از انفجار آن از ۴ به ۳ ثانیه، باعث متعادل‌تر شدن وی شده‌اند. همچنین D.Va دیگر از انفجار صدمه نخواهد دید. بخشی از صحبت‌های بلیزارد را در رابطه با این شخصیت، در زیر مشاهده می‌کنید:

ما متوجه شدیم که شخصیت D.Va به اندازه‌ی سایر شخصیت‌های ما از کلاس «تانک» زیاد انتخاب نمی‌شود و کمتر کسی با آن بازی می‌کند. این امر به دلیل ضعیف بودن وی در دفع و جذب ضربات وارد شده از سوی حریفان بود. پس تصمیم بر این شد تا با تغییر قابلیت Defensive Matrix این شخصیت، علاوه بر منعطف‌تر کردن آن، امکان استفاده‌ی بیشتر از آن را نیز به بازیکن بدهیم. ما همچنین قابلیت نهایی وی یعنی Self-Destruct را نیز بهتر و جذاب‌تر کردیم، چون‌که اینطور به نظر می‌رسید که نسبت به قابلیت‌ Ultimate بقیه‌ی شخصیت‌های این بازی ضعیف‌تر است.

در مورد شخصیت Mercy نیز قابلیت Damage Boost وی به جای ۳۰ درصد، ۵۰ درصد ضربه‌ی تکان دهنده (Bump) در حریف ایجاد می‌کند، اما دیگر نمی‌توان از آن در کنار سایر ضربات تقویتی (Boost) وی استفاده کرد. قابلیت نهایی وی نیز با اضافه شدن امکان حرکت حین فعال‌سازی آن، ۳۰ درصد بیشتر برای بازیکن هزینه در بر خواهد داشت. استفاده از این قابلیت از این پس باعث صفر شدن Cooldown قابلیت Guardian Angel وی نیز می‌شود.

یکی دیگر از شخصیت‌هایی نیز که تغییرات زیادی بر آن اعمال شده Zenyatta است. سپرهای اصلی وی با افزایش ۵۰ واحدی، باعث افزایش خون وی به میزان ۵۰ واحد و سپر وی به میزان ۱۵۰ واحد می‌شوند. قابلیت‌های Orb of Discord و Orb of Harmony نیز با افزایش از ۳۰ به ۱۲۰ واحد، بسیار سریع‌تر شده‌اند. قابلیت نهایی وی نیز به او اجازه‌ی حرکت دو برابر سریع‌تر را می‌دهد و شما می‌توانید عملا با چرخیدن در نقشه، به جای ۲۰۰ واحد، ۳۰۰ واحد خون در ثانیه به خود اضافه کنید. بخشی از صحبت‌های بلیزارد را در رابطه با این شخصیت، در زیر مشاهده می‌کنید:

در جهت افزایش تاثیر و کارایی این شخصیت، ما تصمیم گرفتیم تغییرات متعددی در آن اعمال کنیم که بزرگترین آنها افزایش سپر دفاعی اوست که به وی این امکان را می‌دهد تا همزمان با دشمن‌های بیشتری رو در رو شود. قابلیت‌های The Orb of Harmony و The Orb of Discord وی نیز باعث می‌شود که Zenyatta بتواند از آنها سریع‌تر و با کیفیت بهتری استفاده کند. در مورد قابلیت نهایی وی یعنی Transcendence نیز اینکه ما میزان احیای آن را افزایش داده‌ایم. این قابلیت پیش‌تر بدین گونه طراحی شده بود که در مقابل ضربات شدید و ثابت، بیشترین تاثیر و در مقابل ضربات شدید اما کوتاه و سه‌تایی (Burst)، کمترین تاثیر را داشته باشد. اما به دلیل میزان واحدی که این قابلیت می‌توانست بازیکن را احیا (Heal) کند، گاهی اوقات این مشکل پیش می‌آمد که ضربات ثابت و شدید می‌توانستند بر این قابلیت غلبه کنند. به همین دلایل، ما میزان احیا کنندگی را افزایش و به وی این امکان را دادیم که در حین فعال کردن این قابلیت، بتواند سریع‌تر حرکت کند.

همچنین از این پس و در حالت Competitive Play بازی Overwatch، از هرکدام از شخصیت‌ها، فقط می‌توان یک عدد در تیم داشت. دارندگان نسخه‌ی پی‌سی بازی می‌توانند این تغییرات را هم‌اکنون در محدوده‌ی تست عمومی بازی، که می‌توان از طریق تغییر محدوده‌ی خود به «PTR» در لانچر Battle.net به آن دسترسی داشت، تجربه کنند. در حال حاضر اطلاعاتی از این که چه زمانی قرار است این تغییرات بر روی سرور اصلی بازی چه بر روی نسخه‌های پی‌سی و چه کنسولی آن اعمال شوند، منتشر نشده است.

نظر شما در مورد این تغییرات گسترده چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده