شرکت برادران وارنر برای تعریف از بازی Shadow of Mordor به گیمرهای حرفهای پول داده است
پس از اینکه مشخص شد شرکت وارنر بروز برای تبلیغ بازی Shadow of Mordor، که در دنیای ارباب حلقهها رخ میدهد، به برخی از یوتیوبرها «بین صدها تا دهها هزار دلار» پول داده است، کمیسیون تجارت فدرال آنها را مجازات کرد. وب سایت ریکد (Recode) گزارش داده است که وارنر مبلغی را به آژانس پلید سوشیال لبز (Plaid Social Labs) پرداخت کرده است تا فیلمهای حمایتی برای بازی بسازد و این در حالیست که ویدئوی PewDiePie به تنهایی ۳/۷ میلیون بازدید داشته است.
یکی از شروط این قرارداد از سازندگان ویدئوها میخواهد که برخی از المانهای بخصوص بازی را ستایش کنند، حق ندارند آن را مورد انتقاد قرار دهند و بینندهها باید به وب سایت رسمی بازی هدایت شوند. در حالی که این قرار داد خواستار بی پرده گوئی بوده است، نیازی نبوده که این کار به نحوی آشکار انجام شود یا به طریقی انجام شود که مصرف کنندگان الزماً متوجهاش شوند. برای مثال در ویدئوی PewDiePie تنها بعد از دکمهی «نمایش بیشتر» (Show More) به این قرارداد اشاره شده است.
به وارنر بروز گفته شده در صورتی که در آینده از یک چنین فعالیتهای فریبندهای استفاده کند با مجازاتهای مدنی روبرو خواهند شد. جسیکا ریچ، مدیر دفتر حمایت از مصرف کنندهی کمیسیون تجارت فدرال گفته است:
مصرف کنندگان این حق را دارند که بدانند آیا منتقدها نظرات خودشان را ارائه میدهند یا ایدهی خرید [بازی] را به آنها ارائه میدهند. شرکتهایی مانند وارنر بروس میبایست در تبلیغات آنلاین خودشان با مصرف کنندگان رو راست باشند.
نظر شما در خصوص استفاده شرکتهای بزرگ مانند وارنر بروز از این نوع تبلیغها برای فروش بازیها چیست؟
منبع: MCV UK