نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳

بازی Pokemon Go توانست با رکورد شکنی در صدر جدول پرفروش ترین بازی‌های موبایل قرار بگیرد

Pokemon ها همچنان می‌تازند و به این زودی‌ها خیال واگذاری میدان را ندارند. طبق آمار ارائه شده، Pokemon Go به سریع‌ترین بازی تبدیل شد که توانست در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد. این رکورد پیش از این در اختیار Clash Royale بود.

حوزه بازی‌های موبایل معمولا شاهد بازی‌های بزرگ و عرضه بازی‌های پر سروصدا نیست اما سال ۲۰۱۶ با بقیه سال‌ها فرق می‌کند. تا به اینجا ۲ بازی بسیار بزرگ برای دستگاه‌های موبایل عرضه شده که هر دو توانسته‌اند رکوردهای زیادی را جا‌به‌جا کنند.

Pokemon Go توانست به سریع‌ترین بازی تبدیل شود که در رده اول بازی‌های پرفروش قرار می‌گیرد. این بازی توانست روی پلتفرم iOS در کمتر از یک روز و روی اندروید در کمتر از ۴ روز در صدر بازی‌های پرفروش قرار بگیرد.

رکورد قبلی سریع‌ترین رشد برای رسیدن به صدر جدول بازی‌های پرفروش مربوط به بازی Clash Royale، آخرین ساخته استودیو فنلاندی سوپرسل بود. این بازی برای رسیدن به صدر جدول تنها به ۲ روز روی سیستم‌عامل iOS و ۷ روز روی سیستم‌عامل اندروید، نیاز به زمان داشت. البته این را هم نباید فراموش کرد که استودیو سوپرسل برای رسیدن به این موفقیت، دست به تبلیغات زیادی زد و در عین حال از حمایت مخاطبان میلیونی بازی قبلی خود یعنی Clash of Clans برخوردار بود.

فابیان پیِر-نیکولاس، مدیر روابط عمومی موسسه App Annie در رابطه با آمار منتشر شده درباره Pokemon Go گفت:

با وجود اینکه Pokemon Go به صورت رسمی تنها در ۳ کشور عرضه شده اما توانسته یک میلیون دلار سود را عاید استودیو سازنده و ناشر آن کند. من به سادگی می‌توانم پیش‌بینی کنم که این رقم در طول یک سال به یک میلیارد دلار نیز خواهد رسید. البته این در صورتی است که بازی بدون مشکلات سرور و در اقصی‌نقاط جهان عرضه شود و بتواند قابلیت‌های اجتماعی بیشتری را دربرگیرد.

اگر Pokemon Go بتواند ۱ میلیارد دلار سود را به همراه داشته باشد به این معنا است که توانسته برای ۱۲ ماه متوالی در بین ۵ بازی پرفروش اپ‌استورهای آمریکا یا ژاپن (این در حالی است که بازی هنوز در ژاپن عرضه نشده) قرار بگیرد. برای این امر، Pokemon Go باید بتواند مخاطبان خود را درگیر بازی و البته خرج کردن پول کند.

پیتر وارمَن، موسس و آنالیزور موسسه آمارگیری Newzoo در مصاحبه‌ای با GamesBeat گفت:

برند Pokemon می‌تواند میلیون‌ها دانلود را فارغ از اینکه بازی چه محتوایی ارائه می‌کند و چه سبکی دارد، تضمین می‌کند. این برند یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های حاضر در دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدیویی است.

او در ادامه صحبت‌های خود پیرامون موفقیت بی‌نظیر Pokemon Go گفت:

مساله‌ای که راجع به Pokemon Go شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، توانایی تولید درآمدی میلیون دلاری، آن هم تنها در چند روز اول عرضه‌اش است. این قطعا خبری شگفت‌انگیز و خوب برای نینتندو است آن هم در حالی که عرضه Pokemon Go و موفقیت آن توانسته ۱۰ میلیارد دلار به ارزش این شرکت در بازار بورس اضافه کند. تنها نگرانی من درباره Pokemon Go تازه ماندن و توانایی درگیر کردن طولانی مدت مخاطبان و البته مبارزه با بازی‌هایی است که به زودی ایده Pokemon را کپی خواهند کرد.

البته موضوع اصلی اینجا است که حتی اگر نمونه‌های مشابه این بازی بتوانند جذاب باشند باز هم فارغ از هرگونه Pokemon و قدرت این برند هستند.

پیش از این در زومجی خواندید که بازیکنان این بازی به جای پیدا کردن پوکمون‌ها در بازی، یک جسد را پیدا کردند!

منبع: Venturebeat


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده