مایکروسافت: سیاست‌های جدید ما در واکنش به برتری پلی استیشن 4 نیستند

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
Xbox Play Anywhere
فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، بیان کرده است که سیاست آنها در خصوص نزدیک‌تر کردن پلتفرم‌های ایکس‌باکس ,وان و ویندوز، به موفقیت سونی (Sony) با پلی‌استیشن 4 در بخش کنسول‌ها ارتباطی ندارد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت (Microsoft) در E3 2016 خبرهای مهمی را در خصوص سیاست‌‎های آینده‌اش برای پلتفرم ایکس‌باکس اعلام کرد. یکی از آن سیاست‌ها ویژگی جدید با نام ایکس‌باکس پلی انیور (Xbox Play Anywhere) است که ایکس‌باکس وان و پی‌سی را بیشتر از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک می‌کند.

حال فیل اسپنسر بیان کرده است که تلاش‌های مایکروسافت برای ایجاد اتحاد نسبی بین پی‌سی و کنسول واکنشی به برتری سونی در نبرد بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نبوده است. او به وب سایت گاردینز (The Guardians) گفته است:

سونی با پلی‌استیشن 4 عملکرد بسیار خوبی داشته است اما آنها کاری را انجام می‌دهند که به طور بنیادی متفاوت از [اهداف] ما  است. ما این استراتژی را در واکنش به کاری که آنها انجام می‌دهند بنا نکرده‌ایم؛ واکنش ما در جواب درخواستی که مصرف کنندگان و گیمرها از ما داشته‌اند است.

اندرو هاوس، مدیر اجرایی سونی، نیز در همین ارتباط گفته بود که شرکت آنها مسیر مایکروسافت برای متحد کردن پلی‌استیشن 4 و پی‌سی را دنبال نخواهد کرد. او در جلسه‌‌ی پرسش و پاسخ با حضور تحلیلگران و سرمایه گذاران در ماه جاری گفته بود:

phil-spencer-xbox
من هیچوقت تمایلی ندارم که به بحث در خصوص سیاست‌های دیگران کشیده شوم. من بیشتر از هر چیز دیگری خوشحال می‌شوم که در مورد سیاست‌های خودمان صحبت کنم. بله، دوستان ما در مایکروسافت تأکید شدیدی روی کراس-پلی بین ایکس‌باکس و پی‌سی داشته‌اند. باید صبر کرد و دید که آیا مصرف کنندگان تقاضای قابل توجه نهفته‌ای برای [این قابلیت] دارند یا خیر.

وی ادامه داد:

اما ما به این موضوع به عنوان یک تغییر واقعاً تأثیر گذار و سریع روی فرایند فکری و سیاست‌های خودمان نگاه نمی‌کنیم. گرایش فکری ما همواره طوری بوده است که باور داشته‌ایم [حرکت به سمت] یک اکوسیستم اختصاصی که تجربه‌ای واحد و به‌خوبی پرداخت شده را ارائه می‌دهد مسیر درست حرکت خواهد بود و سیاست ما نسبتاً بدون تغییر باقی خواهد ماند.

همچنین اسپنسر در مصاحبه‌اش گفت که مایکروسافت سعی ندارد «پی‌سی گیمرها را به کنسول‌ گیمر یا کنسول گیمرها را به پی‌سی گیمر تبدیل کند.» ویژگی پلی انیور تماماً در مورد انتخاب و نزدیک شدن بازی‌ها به دیگر انواع رسانه‌ها است. او بیان کرد:

مثلاً اگر شما در مدرسه هستید و می‌خواهید یک بازی را چند دستی بازی بکنید و بعد به خانه‌ی خودتان برگردید و بخواهید ادامه‌ی بازی را از روی مبل‌تان دنبال کنید، این یک مساله عادی به نظر خواهد آمد. دیگر انواع رسانه مانند موسیقی، فیلم‌ و هر نوع دیگری از آنها به همین ترتیب عمل می‌کنند.
Recore

به عنوان بخشی از ویژگی پلی انیور، کاربرها می‌توانند یک بازی را به طور دیجیتالی روی ایکس‌باکس وان تهیه و نسخه‌ی ویندوز 10 را رایگان دریافت کنند (و بلعکس). همچنانکه اسپنسر اشاره کرده است، پیشرفت شما در بازی‌ها هر کجا که بازی کنید با شما خواهد بود، هر چند امکان انجام متقابل بازی‌ها روی این دو پلتفرم همواره امکان پذیر نخواهد بود.

پلی انیور سپتامبر امسال با بازی ReCore که با مشارکت کیجی اینافونه، طراح Mega Man، ساخته شده آغاز خواهد شد و بعداً در همان ماه با عرضه‌ی Forza Horizon 3 ادامه خواهد یافت، این در حالی است که Gears of War 4 که در ماه اکتبر عرضه خواهد شد نیز از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. برخی از بازی‌هایی که توسط مایکروسافت ساخته نشده‌اند، از جمله We Happy Few و Ark: Survival Evolved، نیز در لیست بازی‌های پلی انیور حضور دارند.

در دیگر اخبار مرتبط با پلی انیور، مایکروسافت یکسری سردرگمی‌های به وجود آمده در خصوص بازی‌های پشتیبانی شده در پلی انیور را رفع کرد. آنها گفته‌اند تنها بازی‌هایی که در کنفرانس E3 برای پلی انیور تأیید شده‌اند در این برنامه حضور خواهند داشت. پیش از این مطلبی در وبلاگ مایکروسافت بیان کرده بود که تمام بازی‌هایی که در آینده توسط مایکروسافت عرضه خواهند شد در لیست آثار پلی‌ انیور قرار خواهند گرفت.

نظر شما در خصوص سیاست‌های مایکروسافت برای نزدیک‌تر کردن پی‌سی و ایکس‌باکس وان چیست؟

منبع: GameSpot

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات