نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰

چکیده نشست اکتیویژن-بلیزارد با سرمایه‌گذاران، ۴.۴۱ میلیارد سود خالص در سال ۲۰۱۴

بر اساس اعلام شرکت اکتیویژن-بلیزارد، Destiny بیش از ۱۶ میلیون کاربر دارد و این رقم برای بازی Heartstone برابر با ۲۴ میلیون نفر است. در ادامه با چکیده نشست این شرکت با سرمایه‌گذران و اعلام آمار و ارقام راجع به بازی‌های بزرگ این شرکت با زومجی همراه باشید.
Destiny این دو بازی با مجموعه بیش از ۴۰ میلیون کاربر ثبت شده توانسته‌اند موفقیت مالی خوبی را برای اکتیویژن-بلیزارد رقم بزنند. Destiny که توسط استودیو سازنده سری Halo یعنی بانجی ساخته شده ۱۶ میلیون کاربر ثبت شده دارد که هر کدام از آن‌ها به طور میانگین به انجام سه ساعت بازی در روز می‌پردازند. نکته قابل توجه راجع به میانگین مقدار انجام بازی روزانه توسط هر کاربر این است که این مقدار از اکتبر ۲۰۱۴ ثابت بوده است و این نشان می‌دهد کاربران هنوز این بازی را مثل روز‌های اول می‌پسندند. اکتیویژن در ادامه اضافه کرد که رشد بازیکنان بین ماه‌های نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۴ (۱۰ آبان تا ۱۰ دی ۱۳۹۳) رشد چشمگیری داشته است. استودیو بلیزارد نیز در این گزارش دوباره اعلام کرد که محتواهای جدیدی برای بازی تحسین شده Heartstone در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد. این در حالی است که سال جاری میلادی نسخه iOS و اندروید این بازی نیز سال جاری میلادی منتشر خواهند شد. (البته نسخه آیپد این بازی را می‌توانید هم اکنون از اپ‌استور اپل دانلود کنید). همچنین بنابر گفته مدیرعامل بلیزارد، مایک مورهایم نسخه آزمایشی بازی Overwatch نیز سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد. این در حالی است که استودیو بلیزارد هنوز در نحوه عرضه بازی و این‌که آیا به صورت رایگان باشد یا خیر مردد است و از طرفی با مشکلات حقوقی نیز بر سر اسم بازی دست به گریبان است. بازی Overwatch در ادامه گزارش مربوط به بخش بازی‌های استودیو بلیزارد اعلام شد که تا به امروز ۹ میلیون نفر برای شرکت در بخش آزمایشی بازی Heroes of the Storm ثبت‌نام کرده‌اند. نسخه‌آزمایشی این بازی ۲۳ دی ماه وارد مرحله آزمایشی شده است. سری کال‌آف‌دیوتی نیز حالا به یک تجارت ۱۱ میلیاردی تبدیل شده است. در آمد اکتیویژن از این سری به لطف فروش موفق بازی Advanced Warfare نیز رشد خوبی داشته است و توانسته درآمد ۱۰ میلیارد دلاری اکتیویژن از این سری را به ۱۱ میلیارد دلار برساند.. این آمار شامل فروش مربوط به محتواهای قابل دانلود و بازی‌های اصلی می‌شود. کال‌آف‌دیوتی بعدی توسط استودیو تری‌آرچ (Treyacrh) ساخته خواهد شد و برای عرضه در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی شده است. طبق الگوی چند سال اخیری که اکتیویژن برای عرضه بازی‌های سری Call of Duty ترسیم کرده است می‌توانیم نوامبر سال جاری میلادی (آبان ۱۳۹۴) شاهد عرضه این بازی باشیم. دِنیس دارکین مدیر مالی اکتیویژن طی این جلسه با سرمایه‌گذاران گفت:
با احترام به سری Call of Duty، امسال سال مهمی برای این سری خواهد بود. سالی که ما شاهد عرضه نقشه‌های مختلف، محتواهایی با استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای و یک بازی جدید از طرف یکی از بهترین تیم بازی‌سازی ما در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ خواهیم بود.
منظور دارکین از بازی جدید این سری و عرضه آن در سه ماهه چهارم مشخصا بازی در دست ساخت استودیو تری‌آرچ است. اکتیویژن برای سری Call of Duty یک سیستم چرخشی سه ساله در نظر گرفته است. این بدین معنا است که Call of Duty سال ۲۰۱۶ را استودیو اینفینیتی‌وارد خواهد ساخت. call-of-duty-world-at-war او در ادامه اضافه کرد که این شرکت مشغول کار روی طرح‌های اعلام نشده‌ای هست که اطلاعاتی راجع به آن‌ها را در ماه‌های آتی منتشر می‌کند. Warlords of Draenor پنجمین بسته الحاقی برای بازی World of Warcraft  نیز توانست به فروش ۳.۳ میلیون نسخه‌ای در ۲۴ ساعت اول عرضه دست پیدا کند. این بازی بر اساس آمار ارائه شده در نوامبر سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ میلیون کاربر دارد. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن-بلیزارد در پیامی از پیش تنظیم شده گفت:
ما امسال قصد داریم تا تعداد بازی‌ها بزرگ خود را از ۵ مورد در اوایل سال ۲۰۱۴ به ۱۰ عدد برسانیم. تیم‌های با استعداد ما به تولید بهترین محتواها برای مخاطبان و علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی ادامه خواهند داد. ما روند روبه‌ رشدی را در بهترین سری بازی‌های موجود طی می‌کنیم و اعتماد زیادی به آینده خود داریم.
اکتیویژن -بلیزارد در انتهای گزارش مالی خود در جلسه با سرمایه‌گذران اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۴، ۴.۴۱ میلیارد دلار سود خالص داشته است که این رقم نسب به سال ۲۰۱۳ با ۴.۵۸ میلیارد دلار سود خالص، کاهش اندکی را تجربه کرده است. سود این شرکت از محتواهای دیجیتال نیز ۱.۹۰ میلیارد دلار بوده است که ۴۳ درصد سود خالص این شرکت را شامل می‌شود. در طول سه ماه چهارم سال ۲۰۱۴ که به ۳۱ دسامبر این سال ختم می‌شود، سود خالص اکتیویژن-بلیزارد معادل ۱.۵۸ میلیارد دلار بوده است. اکتیویژن-بلیزارد در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۳ سودی  ۱.۵۲ میلیارد دلاری را تجربه کرده بود. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده