نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳

رئیس پلی استیشن ژاپن: پلی استیشن نئو عملا نوعی پلی استیشن 4 است

آتسوشی موریتا، مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) در ژاپن و آسیا، می‌گوید که پلی‌استیشن نئو (Neo) با وجود پیشرفته بودن‌اش همچنان یک پلی‌استیشن 4 به شمار می‌آید. با زومجی همراه باشید.

آتسوشی موریتا (Atsushi Morita)، رئیس پلی‌استیشن ژاپن، به‌تازگی درباره‌ی کنسول جدید پلی‌استیشن نئو (موسوم به پلی‌استیشن 4.5 و پلی‌استیشن 4K) و همین‌طور آینده‌ی پلی‌استیشن 4 صحبت کرده است. وی طی گفت‌وگویی که در شماره‌ی اخیر هفته‌نامه‌ی فامیتسو به چاپ رسیده، بر این موضوع تأکید کرد که نئو با وجود همه‌ی تغییراتی که نسبت به کنسول نسل هشت سونی خواهد داشت، باز هم نسخه‌ای از پلی‌استیشن 4 محسوب می‌شود.

موریتا نخست خاطرنشان کرد که تا امروز چارچوب‌های مشخصی در رابطه با طول عمر کنسول‌های بازی وجود داشته که رویکرد گروه پلی‌استیشن و دیگر فعالین صنعت بازی‌سازی بر پایه‌ی آن شکل می‌گرفته است. با این حال، مرز میان گیمینگ و سایر سرگرمی‌ها در حال کم‌رنگ شدن است و از این‌رو دیگر نمی‌توان مانند گذشته، صنعت بازی‌سازی را تافته‌ای جدا بافته از دیگر رسانه‌ها به حساب آورد.

موریتا سپس به این موضوع اشاره کرد که رایانه‌های شخصی و اسمارت‌فون‌ها بعضا در اندک زمانی پس از خریداری شدن‌شان بروزرسانی یا با مدل‌های جدیدتر جایگزین می‌شوند؛ بنابراین عرضه کردن یک پلی‌استیشن 4 پیشرفته در میانه‌ی عمر کنسول فعلی هم می‌تواند اقدامی منطقی تلقی شود. از نظر وی، با آنکه نئو نسبت به کنسول موجود در رده‌ی بالاتری قرار خواهد گرفت، این واقعیت انکارناپذیر خواهد بود که کنسول جدید هم عملاً نوعی پلی‌استیشن 4 است.

خبر مرتبط

  • گفته‌های رئیس پلی استیشن ژاپن درباره وضعیت پلی استیشن 4 و غیبت ویتا در E3 2016

مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونیِ ژاپن پس از روبه‌رو شدن با پرسشی درباره‌ی برنامه‌های احتمالی برای کاهش دادن قیمت پلی‌استیشن 4، از پاسخ دادن به آن خودداری کرد؛ اما یادآور شد که استراتژی Sony در مورد این کنسول با تأکید بر روی توانایی‌های گیمینگ آن شکل گرفته و عرضه‌ی باندل‌ها و نسخه‌های ویژه از پلی‌استیشن 4، به‌ویژه هم‌زمان با آغاز انتشار بازی‌های بزرگ، از برنامه‌های کمپانی ژاپنی برای کنسول نسل هشت خود است. همچنین از آنجا که این استراتژی فروش، خودش را در عمل اثبات کرده است، سونی فعلاً قصد ندارد تا آن را تغییر دهد.

منبع: DualShockers


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده