نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: نیرو کماکان با قدرت بر می خیزد

این هفته نیز بازی Lego Star Wars: The Force Awakens برای دومین هفته متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۹ جولای ( ۱۹ تیر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته برای دومین هفته متوالی بازی Lego Star Wars; The Force Awakens توانست صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند. در این هفته نسخه فیزیکی بازی برای کنسول Wii U نیز منتشر شد و جمع کنسول‌هایی را که بازی برایشان منتشر شده به عدد ۷ رساند.

در مکان دوم جدول این هفته، بازی Overwatch، ساخته جدید بلیزارد قرار گرفت که توانست با یک پله صعود، به این مکان برسد. از طرف دیگر، بازی جدید بتسدا یعنی DOOM نیز یک پله صعود را تجربه کرد و به مکان سوم دست پیدا کرد. دلیل این امر، فروش‌های ویژه بازی به خصوص بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 بود. بازی دوم هفته گذشته یعنی فیفا 16، با دو پله سقوط مواجه شد و با ۳۰ درصد افت فروش، در مکان چهارم جا خوش کرد.

نکته جالب این هفته، ادامه حضور Rocket League در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان است. این بازی در هفته گذشته نیز فروش خوبی را تجربه کرد و توانست به بهترین مکان تاریخ خود یعنی پنجم برسد. راکت‌لیگ نسبت به هفته گذشته، دو پله صعود را تجربه کرده است.

نیمه دوم جدول این هفته نیز زیاد دستخوش تغییری نشده است زیرا در هفته گذشته به غیر از بازی Carmageddon: Max Damage که کار خود را در مکان بیست و دوم آغاز کرده، بازی مهم دیگری منتشر نشده است. مکان ششم از آن بازی Uncharted 4 بود که با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به این جایگاه دست یافت. پای ثابت جدول فروش انگلستان یعنی Grand Theft Auto V ساخته راک‌استار این هفته یک پله صعود کرد و به مکان هفتم دست پیدا کرد. Ratchet & Clank، بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 این هفته دوباره با رشد فروش مواجه شد و توانست ورودی دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان داشته باشد. این بازی نسبت به هفته گذشته سه پله صعود داشته است و به مکان هشتم رسید.

در دو مکان انتهایی جدول این هفته نیز به ترتیب بازی‌های Tom Clancy's The Division و Call of Duty; Black Ops 3 قرار گرفتند. بازی The Division نسبت به هفته گذشته یک پله صعود داشت و Black Ops 3 نیز توانست با رشد فروش مواجه شود و دوباره وارد جدول پرفروش‌های انگستان شود. این بازی توانست با دو پله صعود به مکان ۱۰ دست پیدا کند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۹ جولای مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Lego Star Wars: The Force Awakens
۵۴ درصد افت فروش و ادامه دادن به صدرنشینی در هفته دوم انتشار

۲

۳
Overwatch
۲ درصد افت فروش و یک پله صعود

۳

۴
DOOM
۷ درصد افزایش فروش و یک پله صعود

۴

۲
FIFA 16
۳۰ درصد افت فروش و دو پله سقوط

۵

۷
Rocket League
۷ درصد افت فروش و دو پله صعود

۶

۵
Uncharted 4
یک پله سقوط

۷

۸
Grand Theft Auto V
یک پله صعود و ادامه دادن به حضور در ۱۰ بازی برتر

۸

۱۱
Ratchet & Clank
سه پله صعود و ورود دوباره به جدول

۹

۱۰
Tom Clancy's The Division
یک پله صعود

۱۰

۱۲
Call of Duty: Black Ops III
دو پله صعود و ورود دوباره به جدول

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده