نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

Halo 5 بیشترین تعداد گیمرهای فعال سری Halo از زمان Halo 3 تا به امروز را دارد

بازی Halo 5: Guardians، جدیدترین ساخته‌ی استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries)، بیشترین تعداد کاربرهای ماهانه سری «هیلو» از زمان Halo 3 تا کنون را داشته است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

Halo 5: Guardians در بین بازی‌های منتشر شده در سری Halo بعد از سال ۲۰۰۷ تا کنون دارای بیشترین تعداد گیمرهای فعال ماهانه است؛ حتی پیش از اینکه Halo 5 برای مدتی کوتاه به طور رایگان قابل بازی شود. اندی دودنسکی، مسئول انجمن هیلو که در سایت ردیت (Reddit) با نام bravo343 شناخته می‌شود، در صفحه‌ای که در خصوص جایگاه Halo 5: Guardians در بین پر مخاطب‌ترین بازی‌های ایکس‌باکس وان بود از این واقعیت پرده برداشت. او گفته است:

این مسأله‌ای نیست که ما تا کنون در موردش صحبت کرده باشیم. اما من نسبتاً خوشحال می‌شوم که بگویم حتی پیش از بازه‌ای که بازی به طور رایگان قابل دانلود بود نیز Halo 5: Guardians بیشترین تعداد گیمرهای آنلاین فعال، از زمان Halo 3 تا کنون را داشته است.

علاوه بر آن به نظر می‌رسد که با گذشت زمان بر میزان محبوبیت خود بازی هم افزوده شده است. دودنسکی این چنین توضیح داد:

halo-5-warzone-firefight-2

مسأله هیجان آور این است که تعداد گیمرهای ماهانه‌ی Halo 5 در طی چند ماه گذشته هر ماه افزایش یافته است (ما به تازگی مرور آمارهای ماه ژوئن را تمام کرده‌ایم که باز هم نسبت به ماه قبل خود افزایش داشته است). همچنانکه می‌توانید تصور کنید دیدن چنین آماری بسیار هیجان آور است.

در حالی که به گفته‌ی دودنسکی وی نمی‌توانسته آمار دقیق‌تری را در این خصوص منتشر کند، اما افزایش تعداد کاربرهای یک بازی بعد از گذشت مدت زمان زیاد پس از عرضه‌اش (Halo 5: Guardians اکتبر سال ۲۰۱۵ یا آبان ۱۳۹۴ عرضه شد) به خودی خود فوق‌العاده است. این افزایش می‌تواند به تصمیم استودیوی 343 اینداستریز برای عرضه‌‎ی محتویات دیجیتالی رایگان ماهانه مربوط باشد.

به نظر می‌رسد حتی آن دسته از طرفداران سری که ایکس‌باکس وان ندارند نیز خواهند توانست بخشی از اکشن بازی را تجربه کنند. استودیوی 343 اینداستریز قصد دارد به زودی یک نسخه‌ی رایگان از بخش فورج بازی را برای پی‌سی‌های دارای ویندوز 10 عرضه کند که کاملاً از بازی‌های شخصی‌سازی پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما در خصوص Halo 5: Guardians و پشتیبانی 343 اینداستریز از آن پس از عرضه‌اش چیست؟

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده