نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۳

نینتندو اختراعی جدید را برای یک دستگاه قابل حمل ثبت کرد

در اختراع جدید شرکت نینتندو (Nintendo)، که به نظر می‌رسد برای یک کنسول یا وسیله‌ی قابل حمل باشد، در خصوص ویژگی‌های جدید برای بلندگوها، لرزاننده‌ها و انتشار سه بعدی صدا صحبت شده است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

به تازگی یک ثبت اختراع جدید از طرف نینتندو برای یک کنسول دستی کشف شده است، هر چند هنوز برای متوجه شدن برنامه‌ی این شرکت بیش از حد زود است. این ثبت اختراع در ۳ دسامبر سال ۲۰۱۵ توسط برخی از کارمندان نینتندو در دفتر ثبت اختراع و علامات تجاری ایالات متحده ثبت شده است (پیش از آن این اختراع در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۴ در ژاپن ثبت شده بود). این ثبت اختراع بیشتر از هر چیزی روی بلندگوها  و توانایی‌های لرزشی کنترلر تمرکز کرده است، هر چند در ارتباط با دیگر اجزاء سخت افزاری آن مانند صفحه لمسی نیز صحبت شده است. در خلاصه‌ی این ثبت اختراع آمده است:

یک مثال غیر محدود کننده از دستگاه پردازش اطلاعات شامل یک قاب، بلندگوی سمت چپ و یک بلندگوی سمت راست است که به ترتیب در منتهی علیه سمت چپ و راست درون قاب قرار گرفته‌اند. هر یک از بلندگوها به نحوی قرار گرفته‌اند که جهت لرزش دیافراگمشان در راستای عمود بر سطح صفحه‌ی نمایش، که در جلوی قاب قرار گرفته است، باشد.

قسمت‌های انتشار دهنده‌ی صدای بلندگوها در هر دو قسمت کناری قاب و در هر دو لبه‌ی کناری سطح جانبی قاب (جایی که بلندگوها هستند) قرار گرفته‌اند. بنابراین صداها به محیط کناری گیمری که دستگاه پردازش اطلاعات را در دست گرفته فرستاده می‌شوند. لرزاننده‌ای که بین دو بلندگو واقع شده است به طور همزمان با بلندگوها یا با ترتیبی که از پیش معین شده عمل خواهد کرد.

nintendo-1

توضیحات بیشتری در این ثبت اختراع ارائه شده‌ است، برای مثال «مشخص شدن موقعیت مکانی در یک فضای سه بعدی مجازی با استفاده از صدا و لرزش.» آنها این کار را با تغییر دادن قدرت لرزش و سطح صدا در هر یک از دو بلندگو انجام می‌دهند. بخشی از تصاویر منتشر شده در این ثبت اختراع را می‌توانید در بالا مشاهده کنید اما نباید آنها را به عنوان طرحی از محصول نهایی فرض کنید. برای مثال یکی از آنها شیئی را نمایش می‌دهد که به نظر پد دایره‌ای 3DS است، اما در متن ثبت اختراع اشاره شده که این قطعه می‌تواند یک آنالوگ استیک باشد. شما می‌توانید متن کامل این ثبت اختراع را از اینجا بخوانید.

باید به این نکته اشاره کنیم که همانند تمام ثبت اختراع‌ها، ثبت شدن این اختراع توسط نینتندو الزاماً نشان دهنده‌ی قصد آنها برای ساخت یک سخت افزار جدید بر اساس آن نیست. همچنین، ما نباید فرض کنیم که این ثبت اختراع با کنسول جدید نینتندو، NX که بر اساس گزارش‌ها یک کنسول خانگی یا دستی ترکیبی است، ارتباط دارد. نینتندو با اعلام اینکه قصد ندارد در E3 2016  در خصوص NX صحبت کند، طرفداران خودش را غافلگیر کرد. آنها اعلام کردند که نگرانی ناشی از کپی شدن ایده‌هایشان توسط دیگران دلیل اصلی این تصمیم گیری بوده است.

سال گذشته نینتندو چندین اختراعی را ثبت کرد که یکی از آنها برای یک کنترلر با لمس آزادانه بود و دیگری برای یک کنسول بدون دیسک. هر چند نباید انتظار داشت که این ثبت اختراع‌ها الزاماً انعکاس دهنده‌ی برنامه‌های نینتندو برای NX (یا هر سخت افزار دیگری که در آینده قصد ساختنش را دارند)  باشد، اما ایده‌های جالبی در آنها مطرح شده‌اند. نینتندو NX در تاریخ مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵ یا فروردین ۹۶) عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی