کمپانی سگا استودیو سازنده سری بازیهای Endless را تصاحب کرد
استودیو امپلیتود سال ۲۰۱۱ توسط تعدادی از کارمندان سابق کمپانی یوبیسافت در شهر پاریس، کشور فرانسه تاسیس شد. این استودیو که عمده تمرکز خود را بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و سبک استراتژی منعطف کرده، ساخت چهار بازی از سری Endless را در کارنامه دارد. حال بر طبق اخبار و گزارشات منتشر شده، این استودیو که جوایزی از جمله بهترین طراحی و بهترین بازی استراتژی/شبیهساز را از مراسم D.I.C.E. Awards دریافت کرده است، توسط کمپانی سگا خریداری و به مجموعه استودیوهای این کمپانی اضافه شده است.
با اضافه شدن استودیو امپلیتود به کمپانی سگا، این استودیو در کنار استودیوهای کریتیو اسمبلی (Creative Assembly)، سازنده سری Total War، ریلیک اینترتینمنت (Relic Entertainment)، سازنده مجموعه Company of Heroes و اسپورتس اینتراکتیو (Sports Interactive)، سازنده سری Football Manager قرار میگیرد که هر یک سالها در زمینه بازیهای پلتفرم رایانه شخصی و سبک استراتژی تجربه دارند. جورجن پست، مدیر کل عملیاتی شعبه اروپای کمپانی سگا در این باره میگوید:
اضافه شدن استودیو امپلیتود که شهرتش روزبهروز در حال افزایش بوده، به خانواده سگا، نه تنها امری فوقالعاده است بلکه باعث میشود که موقعیت شعبه اروپای کمپانی سگا به عنوان یکی از پیشروهای بازار بازیهای باکیفیت رایانههای شخصی، بیش از پیش مستحکم شود. استودیو امپلیتود برای بازار بازیهای پلتفرم رایانههای شخصی شدیدا مناسب است زیرا که نه تنها بازیهای بینقصی ارائه میدهند، بلکه بارها نشان داده که نظرات مخاطبین برای آنها بسیار باارزش است و به واسطه برنامه Games2Gether مستقیما طرفداران را وارد روند ساخت بازیهای خود کردهاند.
در توضیح برنامه Games2Gether باید گفت که بازیکنان به واسطه این برنامه میتوانند نظرات خود نسبت به ویژگیهای مختلف یک بازی و پیشنهادهایی برای طراحی مراحل را با سازندگان درمیان بگذارند. استودیو امپلیتود در اکثر بازیهای خود از جمله Endless Legend، محصول سال ۲۰۱۴، از این برنامه استفاده کرده است. در ادامه، متیو جرارد، موسس استودیو امپلیتود درباره پیوستن به کمپانی سگا میگوید:
ملحق شدن به کمپانی سگا، نتیجه پنج سال تلاش بیوقفه من، (کارگردان خلاقیت و از موسسان استودیو امپلیتود و سری بازیهای Endless) و دیگر اعضای استودیو است. مسلما بودن در کنار بازیهایی از جمله Total War و Dawn of War در شعبه اروپای کمپانی سگا، بازیهای ما و مجموعه Endless را در جایگاهی قرار میدهد که لیاقت و استحقاق آن را دارد. ما مشتاقانه در صدد بهرهگیری از تخصص شعبه اروپایی سگا در بازار بازیهای پلتفرم رایانههای شخصی در جهت وارد کردن Endless به سطح جدیدی هستیم.
هماکنون استودیو امپلیتود در حال ساخت بازی Endless Space 2، دنبال مستقیم بازی Endless Space محصول سال ۲۰۱۲ است و انتظار میرود که اواخر سال میلادی جاری نسخه دسترسی پیش از موعد آن در دسترس علاقهمندان قرار بگیرد. رومین دو وبرت دو جونلیس در وبلاگ این بازی در وبسایت برنامه Games2Gether توضیحاتی در مورد دلایل انتخاب کمپانی سگا داده که یک مورد از آنها بدین شرح است:
حتما این سوال برای شما پیش آمده که «چرا کمپانی سگا؟»، در مورد خودم و متیو پاسخ به این سوال در چند کلمه خلاصه میشود: «کریتیو اسمبلی و ریلیک». ما از طرفدارهای سرسخت بازیهای این دو استودیو هستیم. فرصت ملحق شدن به آنها برای ما شگفتانگیز و فوقالعاده است. آرزوی ما به حقیقت پیوسته است. اما در ابعاد بزرگتر و در قبال مصالح استودیو، دلیل ما از پیوستن به کمپانی سگا، نحوه رفتار آنها با استودیوهای داخلی این کمپانی است. در اغلب مواقع استودیوهای بازیسازی توسط بخش و دپارتمانی کنترل میشوند که به آنها دیکته میکند چه بازی، چه وقت و چگونه باید ساخته شود. اما کمپانی سگا از بازیسازان حمایت کرده، امکانات لازم را در اختیار آنها قرار میدهد و به استودیوها کمک میکند به اهدافی که در سر دارند، برسند. در این حالت بازیسازان تنها یک آرمان و نیت دارند که آن «کیفیت» است.
با توجه به گفتههای رومین دو وبرت دو جونلیس، تصاحب استودیو امپلیتود توسط کمپانی سگا تاثیری بر برنامههای در دستور کار این استودیو ندارد و روند ساخت Endless Space 2 با قوت سابق در حال پیگیری است و تنها تفاوت نسبت به سابق، قرار گرفتن در زیر چتر حمایت کمپانی سگا است. حال باید منتظر ماند و دید که اضافه شدن استودیو امپلیتود به مجموعه استودیوهای کمپانی سگا، چه تاثیری بر روی بازار بازیهای ویدیویی به خصوص پلتفرم رایانههای شخصی دارد.
منبع: Rock Paper Shotgun