// شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

قابلیت Xbox Play Anywhere اواخر شهریور راه اندازی می شود

طبق اعلام مایکروسافت قابلیت ایکس‌باکس پلی انی‌ور (Xbox Play Anywhere) رسما از ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ راه‌اندازی می‌شود. قابلیت فوق نخستین بار در E3 2016 رونمایی شد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

طبق اعلام مایکروسافت به سایت پالیگان ایکس‌باکس Play Anywhere، قابلیت جدید مایکروسافت که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تنها با خرید بازی از طریق فروشگاه ویندوز یا ایکس‌باکس، به بازی برروی هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوز 10 دسترسی داشته باشند، از ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۶ (۲۳ شهریور ۱۳۹۵) رسما فعال خواهد شد.

برنامه جدید نخستین بار در جریان کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در E3 2016 رونمایی شد. Play Anywhere پیشرفت‌های بازیکنان را در یک فایل ذخیره می‌کند که این به معنی وجود یک لیست از اچیومنت‌ها است. شما با انجام تنها یک هزینه برروی یکی از پلتفرم‌ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای بازی برروی پلتفرم دیگر نخواهید داشت. این بدان معنی است که تمامی محتوای قابل دانلود (DLC)، افزودنی‌های درون بازی و همچنین Season Pass‌ها تنها با یک بار خرید برروی هر دو سیستم در دسترس قرار می‌گیرد.

xbox play anywhere iconاین سرویس نیازمند بروزرسانی رایانه شخصی  ویندوز 10 به نسخه Anniversary است که در تاریخ ۲ آگوست (۱۲ مرداد) منتشر می‌شود. علاوه بر این، ایکس‌باکس وان شما نیز باید به بروزرسانی تابستان این کنسول ارتقاء یافته باشد. نکته قابل توجه،‌ تنها پشتیبانی نسخه دیجیتالی بازی‌ها از این قابلیت است؛ در نتیجه Play Anywhere از نسخه فیزیکی بازی‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

سخنگوی مایکروسافت در صحبتی با پالیگان در رابطه با بروزرسانی جدید و قابلیت Play Anywhere گفت:

بروزرسانی تابستان ایکس‌باکس و بروزرسانی Anniversary برای ویندوز ۱۰، فروشگاه ویندوز را برروی ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان جهت پشتیبانی از بازی‌های Xbox Play Anywhere فعال می‌کند.

[این قابلیت] با انتشار ReCore در پاییز امسال آغاز و با بازی‌هایی مانند Forza Horizon 3 ،Gears of War 4 ،Halo Wars 2 و سایر بازی‌ها ادامه پیدا می‌کند. زمانی که شما یک بازی را به صورت دیجیتالی خریداری می‌کنید که از قابلیت ایکس‌باکس Play Anywhere پشتیبانی می‌کند، قادر به دسترسی به بازی از طریق هر دو دستگاه ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوز 10 با یک هزینه خواهید بود. پیشرفت، فایل‌های ذخیره بازی و دستاورد‌ها به صورت یکپارچه میان هر دو سیستم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

لیست بازی‌هایی که از این سرویس پیشتیبانی می‌کنند به شرح زیر است: (این بازی‌ها با نشان مخصوصی در فروشگاه مشخص شده‌اند)

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده