// شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

پخش تعدادی از مسابقات المپیک ۲۰۱۶ با استفاده از واقعیت مجازی

به گزارش وب‌سایت سی‌نت (CNET) برخی از مسابقات و رویدادهای المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که در شهر ریو دو ژانیرو، کشور برزیل برگزار می‌شود، با استفاده از فناوری واقعیت مجازی پخش خواهند شد. با زومجی همراه باشید.

ورزش یکی از حوزه‌هایی است که فناوری واقعیت مجازی می‌تواند در آن مثمر ثمر واقع شود. مربیان تیم‌های ورزشی می‌توانند از فناوری واقعیت مجازی برای آماده‌سازی بازیکنان استفاده کنند و رسانه‌های مختلف با بهره‌گیری از این فناوری در پخش برنامه‌های خود تجربه‌ای بی‌مانند برای مخاطبین مسابقات رقم می‌زنند. حال بر طبق اعلام وب‌سایت سی‌نت، کمپانی سامسونگ و شبکه ان‌بی‌سی (NBC) قصد دارند تعدادی از رویدادها و مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۱۶ (2016 Summer Olympics) که از تاریخ ۵ آگوست (۱۵ مرداد) به میزبانی شهر ریو دو ژانیرو، کشور برزیل آغاز خواهد شد، را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی پخش کنند.

برای مشاهده آن دسته از مسابقات ریو ۲۰۱۶ که به همت کمپانی سامسونگ و شبکه ان‌بی‌سی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی پخش خواهند شد، به یک دستگاه هدست سامسونگ گیر وی‌آر (Samsung Gear VR) و حساب کاربری در اپلیکیشن موبایل شبکه غیررایگان ان‌بی‌سی اسپورتس (NBC Sports) احتیاج خواهید داشت. مجموعا در طی سه هفته برگزاری مسابقات المپیک تابستانی امسال، ۸۵ ساعت محتوای واقعیت مجازی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد که عبارتند از  افتتاحیه و اختتامیه و مسابقات ورزش‌های دو و میدانی، بوکس، ژیمناستیک، والیبال ساحلی، شیرجه، شمشیربازی و بسکتبال مردان به همراه خلاصه صحنه‌های مهم مسابقات این رشته‌ها.

المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو وینیسیوس و تام شانس‌بیارهای المپیک تابستانی ۲۰۱۶

هدست واقعیت مجازی سامسونگ گیر وی‌آر هم‌اکنون با قیمت ۹۹٫۹ دلار به فروش می‌رسد و تنها با نسخه‌های مختلف گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار  Galaxy S6، Galaxy Note 5 و Galaxy S7 سازگار است. پخش مسابقات ورزشی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، تجربه‌ چندان جدیدی نیست زیرا که در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ NBA، مسابقه بین تیم‌های گلدن استیت واریرز (Golden State Warriors) و نیو اورلینز پلیکانز (New Orleans Pelicans) با استفاده از این فناوری به سمع و نظر علاقه‌مندان رسید. این امر به واسطه همکاری بین اتحادیه ملی بسکتبال، شبکه تی‌ان‌تی (TNT) و کمپانی نکست‌وی‌آر (NextVR) محقق شده است. کمپانی نکست‌وی‌آر پیش از این نیز مذاکرات پارلمانی و مناظرات حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا را با بهره‌گیری از فناوری واقعیت مجازی ارائه کرده بود.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده