// جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳

سونی حساب یک کاربر عربستانی به نام «جهاد» را به خاطر اسمش مسدود کرد

سونی به تازگی حساب کاربری یک گیمر عربستانی به نام «جهاد» را به دلیل استفاده از این کلمه مسدود کرد و سپس از وی خواست تا نام خود را تغییر دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

به تازگی و در ماه ژوئن (نیمه خرداد تا نیمه تیرماه)، سونی حساب پلی‌استیشن 4 یک شخص ۲۶ ساله عربستانی به نام «جهاد ال مفادا» را بن کرد. ال مفادا نیز بلافاصله پس از وقوع این اتفاق با پشتیبانی Sony تماس می‌گیرد و وضعیت خود را برای آنها شرح می‌دهد. وی حتی برای اثبات اینکه نام کوچک واقعی وی جهاد است، یک تصویر از گذرنامه خود نیز برای سونی ارسال می‌کند. پس از مدتی جهاد با این ایمیل از طرف پشتیبانی سونی مواجه شد که در آن مشخص شده بود که در طی یک گزارش اکانت وی بن شده است.

jahadmailjpg

وی در جواب به سونی اینگونه بیان کرد:

قبل از تنفر از من، به یاد داشته باشید که ۲۶ سال پیش [زمانی که من متولد شدم] شرایط اینگونه نبود [و اسم من مشکلی نداشت]. اسم من کاملا واقعی و به معنای کوشش و مبارزه برای آزادی است و از ارزش بالایی برخوردار است. ضمنا ما در سال ۲۰۱۶ زندگی می‌کنیم.

سونی پس از این ایمیل، به این کاربر اجازه داد تا بتواند شناسه کاربری خود را عوض کند. ولی اندکی بعد دوباره ایمیلی از طرف پشتیبانی سونی دریافت کرد که خبر مسدود شدن حساب کاربریش را به وی ابلاغ می‌کرد. دلیل این امر هم نقض قوانین سونی به دلیل استفاده از کلمه «جهاد» در نام کاربری بود. پس از این اتفاقات سونی تنها راه‌حلی که به کاربر عربستانی پیشنهاد کرد، ساخت یک حساب جدید بود. چرا که وی دیگر نمی‌توانست از حساب قبلی به بازی‌های آنلاین یا آفلاین و خرید‌های دیجیتالی دسترسی داشته باشد.

این اتفاق و مشکل جهاد خیلی زود به تیتر اول خبرگذاری‌ها تبدیل شد. به همین دلیل هم وی از تمامی گیمر‌های دنیا به خاطر حمایتی که داشته‌اند، تشکر کرد:

خبر بن شدن حساب پلی‌استیشن من در صفحه اول خبرگذاری‌ها است. از تمامی گیمرهای جهان بابت این حمایت گسترده تشکر می‌کنم.

همچنین ال مفادا گفت که چرا اسم من که سرشار از معانی خوب است باید به عنوان یک اسم بد و توهین آمیز در قوانین تلقی شود:

من نمی‌دانم که چرا باید برای استفاده از اسم واقعی و قانونی خودم چنین مشکلی داشته باشم؛ آن هم اسمی که سرشار از معانی خوب است. ولی چون طی سال‌های اخیر این کلمه بازتاب بدی در رسانه‌ها داشته، نقض قوانین محسوب می‌شود.

من به دلیل اینکه شاید افراد دیگر تصور بدی از اسم من داشته باشند، آن را عوض می‌کنم. ولی بدانید که اسم من در اصل هیچ مشکلی ندارد و اگر برداشت بدی از آن می‌شود، به دلیل بازتاب‌هایی است که کلمه جهاد در رسانه‌های مختلف داشته است.

به دنبال این صحبت‌ها، سونی طی یک تماس تلفنی به ال مفادا اجازه داد تا یک بار دیگر نام خود را تغییر دهد، قابلیتی که سال‌ها کاربران کنسول‌های سونی به‌دنبال آن هستند. در نتیجه نام کاربری وی از iJihad به Jiii تغییر پیدا کرد. با این وجود وی بیان کرد که تمامی تروفی‌های وی از بین رفته است و لیست دوستان و تمامی ارتباط های وی نیز به‌کلی پاک شده‌اند.

منبع: Eurogamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده