نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

دلیل انحصاری کردن نسخه پی سی Quake Champions از زبان اید سافتور

در جریان کنفرانس بتسدا در نمایشگاه E3 2016 بود که این کمپانی به طرز غیرمنتظره‌ای از بازی Quake Champions به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی رونمایی کرد. اما دلیل انحصاری کردن این بازی برای رایانه‌های شخصی چیست؟ با ما همراه باشید.

هیچ‌کس انتظارش را نداشت که بتسدا از نسخه جدید بازی Quake رونمایی کند اما این کمپانی، با رونمایی ازاین بازی، طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. نام این بازی Quake Champions است و قرار است به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی منتشر شود. حال تیم ویلیتس، یکی از مدیران اید‌ سافت‌ور (Id Software) که وظیفه ساخت بازی را بر عهده دارد، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت گیم‌اسپات انجام داده،  اعلام کرده که دلیل این تصمیم آنها، رسیدن به نرخ فریم بالاتر بوده است:

ما قصد داریم بازی را برای رایانه‌های شخصی بسازیم و به همین دلیل باید مطمئن شویم که همه موارد به خوبی عمل کنند. از ورودی ماوس گرفته تا این مسئله که مطمئن شویم نرخ فریم نمایشگر شما بالا باشد.

زیرا حتی در بازی Quake Live، ما به این نتیجه رسیدیم که بالا بردن نرخ فریم از ۳۰ به ۶۰ تفاوت زیادی در تجربه شما خواهد داشت. حتی بالا بردن نرخ فریم از ۶۰ به ۱۲۰ نیز قابل تشخیص است.

خیلی از ما و حتی خود من، قادر به تشخیص این تفاوت نرخ فریم نخواهیم بود اما با این حال بازیکنانی وجود دارند که قدرت‌های فرابشری دارند! و ما نمی‌توانیم به آنها بگوییم که داریم برای شما یک بازی می‌سازیم و آن را با یک گیم‌پلی سرعتی به آنها تحویل ندهیم. زیرا اگر ما این گیمرها حرفه‌ای را از دست بدهیم‌، به مشکل برخواهیم خورد.

به همین دلیل ویلیتس و تیمش قصد دارند که بازی را به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی منتشر کنند. در انتها وی سخنان خود با گفتن این جمله به پایان رساند:

به خاطر دلایلی که در بالا اشاره کردم، ما تصمیم گرفتیم بازی را به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی منتشر کنیم زیرا پی‌سی هیچ محدودیتی ندارد و ما نیز نمی‌توانیم هیچ بهانه‌ای بیاوریم.

نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده