// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹

جمع‌بندی روزانه: روز Tomb Raider، فروش خیره‌کننده‌ی GTA 5،پلی‌استیشن 4 و بیشتر

یک روز دیگر گذشت و امروز هم مطالب زیادی در زومجی به نگارش در آمد.
در جمع‌بندی مطالب امروز زومجی، به مهم‌ترین رویداد‌های روز دنیای بازی‌های ویدیویی که در سایت مخابره شدند، می‌پردازیم.

درخشش GTA 5 در نسل هشتم فروش کلی بازی را به ۴۵ میلیون نسخه رساند

طبق گزارش رسمی که شرکت تِیک تو، مالک کمپانی راک‌استار، سازنده و ناشر بازی GTA 5 به تازگی منتشر کرده، آمار فروش این بازی به لطف عرضه‌ی نسخه‌های نسل هشتمی بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 به رقم ۴۵ میلیون نسخه افزایش پیدا کرده است.

کریستال داینامیک سازنده نسخه ایکس‌باکس 360 بازی Rise of the Tomb Raider نخواهد بود

به نظر می‌رسد کریستال داینامیکس، استودیو سازنده بازی Rise of the Tomb Raider تصمیم گرفته تا برای تمرکز بیشتر روی نسخه ایکس‌باکس وان، ساخت نسخه ایکس‌باکس 360 را به استودیو دیگری بسپارد.

جایزه یک عمر فعالیت مفید به ساکاگوچی خالق سری Final Fantasy اهدا خواهد شد

تا یک ماه دیگر کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، یکی از مهمترین‌ رویدادهای بازی‌های ویدیویی برگزار خواهد شد و خبرها حاکی از این است که جایزه «یک عمر فعالیت مفید» به هیرونوبو ساکاگوچی، خالق سری Final Fantasy اهدا خواهد شد.

با نسخه‌های ویژه و محدود بازی Mortal Kombat X آشنا شوید

کمپانی برادران وارنر نسخه‌های مختلفی برای بازی Mortal Kombat X معرفی کرد. خریداران می‌توانند یکی از نسخه‌های کالکتور، ویژه (premium) و محدود بازی Mortal Kombat X را انتخاب کنند. تمامی بسته‌ها شامل بازی اصلی هستند و از طریق خرده‌ فروشی‌های آمریکای شمالی قابل پیش خرید است. کسانی که بازی را پیش خرید کنند، شخصیت قابل بازی به نام گورو را دریافت خواهند کرد.

نسخه بعدی Borderlands فقط برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه خواهد شد

چند روز پیش در زومجی خواندید که استودیو گیِرباکس در حال استخدام برای تکمیل تیم ساخت نسخه بعدی سری Borderlands است. حالا تِیک‌تو، شرکت ناشر این بازی خبر می‌دهد که نسخه بعدی بازی Borderlands برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر نخواهد شد.

به این زودی‌ها منتظر Uncharted Collection نباشید

درحالی که اکثر طرفداران قبل از انتشار بازی Uncharted 4: A Thief’s End علاقه دارند سه نسخه ی اول این بازی را به صورت بازسازی شده روی پلی‌استیشن 4 تجربه کنند، اما در حال حاضر تمام تمرکز ناتی داگ روی Uncharted 4 است و فعلا خبری از Uncharted Collection نیست.

عرضه ۶.۴ میلیون پلی‌استیشن 4 در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۴

گزارش سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۴ سونی حاکی از موفقیت بخش سرگرمی‌های این شرکت است. طبق این گزارش سونی توانسته است طی ۹۰ روز ۶.۴ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به بازار عرضه کند که رقم بالایی به نظر می‌رسد.

نگاهی به نیمه‌ی‌اولِ فصل‌پنجم سریال «THE WALKING DEAD» و پیش‌بینی اتفاقات نیمه‌ی دوم

پخش ادامه‌ی فصل پنجم سریال Walking Dead یا مردگان متحرک از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود و زومجی به همین بهانه، مقاله‌ای ترتیب داده و نگاهی به نیمه‌ی اول این فصل و پیش‌بینی اتفاقات نیمه‌ی دوم آن پرداخته است. اگر از علاقه‌مندان این سریال زامبی محور هستید، این مطلب را از دست ندهید.

معرفی نسل بعدی OpenGL در GDC 2015 به میزبانی وَلو

معرفی و رونمایی از نسخه بعدی API محبوب گرافیکی OpenGL  ماه بعد در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی و با مشارکت شرکت وِلو برگزار خواهد شد.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mortal Kombat X مشخص شد

درحالی که تقریبا دو ماه دیگر به عرضه‌ی بازی Mortal Kombat X باقی مانده، استودیوی نِدِر‌ریِلم با انتشار سیستم مورد نیاز این بازی برای رایانه‌های شخصی به سوالات طرفداران در این رابطه پاسخ داد.

معرفی بازی موبایل DEEP LOOT: به دنبال گنج در اعماق اقیانوس

سودای یافتن گنج و رسیدن به شهرت و ثروت همیشه به عنوان یکی از وسوسه‌هایی است که امکان دارد هر کسی را به سوی خود بکشاند. امروز در بخش معرفی بازی موبایل قصد داریم با Deep Loot شما را برای یافتن گنج به اعماق اقیانوس ببریم.

سونی: قیمت پلی‌استیشن 4 مانند ایکس‌باکس وان کاهش نخواهد یافت

طی آخرین جلسه‌ی مالی سونی با سهامداران برای نیمه‌ی سوم سال ۲۰۱۴، از کِنیچیرو یوشیدا، مدیرمالی سونی در رابطه با کاهش قیمتپلی‌استیشن 4 برای پاسخ به کاهش قیمت ایکس‌باکس وان سوال پرسیده شده که وی این موضوع را منتفی اعلام کرد.

بازی Rise of the Tomb Raider و اولین اطلاعات از داستان، گیم‌پلی و موارد بیشتر

به لطف مجله‌ی گیم‌اینفورمر، سرانجام امروز اولین اطلاعات از بازی مورد انتظارِ Rise of the Tomb Raider منتشر شد که در ادامه شما را دعوت به مشاهده‌ی آن‌ها می‌کنیم.

رِیزر از سبک‌ترین و نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ دنیا رونمایی کرد

شرکت رایانه‌ای ریزر جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود در سری ریزر بلید را معرفی کرد. ریزر از این محصولات به عنوان «نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ دنیا» یاد کرده است.   تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده