نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

میاموتو دلیل حضور نداشتن نینتندو NX در E3 2016 را اعلام کرد

همان‌طور که مسئولین نینتندو گفته بودند، کنسول نینتندو NX در نمایشگاه E3 2016 حضور نداشت. اکنون شیگرو میاموتو، تهیه‌کننده و بازی‌ساز افسانه‌ای، اعلام کرده که عدم رونمایی از NX برای آن بوده تا از «کپی شدن» این محصول جلوگیری شود. با زومجی همراه باشید.

مسئولین نینتندو اخیراً جلسه‌ای برای سهام‌داران‌شان برگزار کردند که طی آن، شیگرو میاموتو، خالق سری بازی‌های ماریو و زلدا، به دلیل عدم رونمایی از نینتندو NX، کنسول جدید کمپانی ژاپنی، در E3 امسال اشاره کرد. رویدادهای این جلسه که در ژاپن برگزار شد، توسط یکی از شرکت‌کنندگان با حساب‌کاربری NStyles در توییتر به‌طور زنده پوشش داده می‌شد. در این میان، حساب‌کاربری Cheesemeister هم توییت‌های NStyles را به زبان انگلیسی ترجمه می‌کرد. به نقل از این دو منبع، میاموتو در این جلسه عنوان کرد که NX در نمایشگاه E3 2016 حضور نداشته؛ چرا که نینتندو از بابت کپی شدن آن نگران بوده است.

ption id="attachment_144191" align="aligncenter" width="700"]توضیح میاموتو درباره عدم حضور نینتندو NX در E3 2016 اصولا باید NX را در E3 به نمایش می‌گذاشتیم؛ اما این کار را انجام ندادیم. ما نگرانیم که با منتشر کردن زودهنگام اطلاعات، با کپی‌کارها به مشکل بخوریم

این دومین‌باری است که میاموتو «محافظت از NX» را به‌عنوان علت سکوت خبری نینتندو درباره‌ی این کنسول مطرح می‌کند. وی چندی پیش گفته بود که او و دیگر مسئولین نینتندو از این جهت در مورد NX سکوت کرده‌اند که بتوانند «ایده‌ای» را که سرگرم کار بر روی آن هستند به نتیجه برسانند. او همچنین گفته بود که اگر قضیه صرفاً ادامه دادن فناوری‌های کنونی بود، خروجی پروژه می‌توانست بسیار زودتر از زمان موردنظر به نمایش دربیاید.

میاموتو در جلسه‌ی اخیر سهام‌داران به این موضوع هم اشاره کرد که شخصاً دستگاه‌های مختلف واقعیت مجازی را در E3 امسال امتحان کرده و تأیید کرد که نینتندو تا اینجا به بخش اصلی فناوری واقعیت مجازی دست پیدا کرده است. وی از تجربیات‌اش در مورد فناوری مذکور چندان رضایت نداشت و خاطرنشان کرد که تجهیزات واقعیت مجازی برای «بازی کردن طولانی‌مدت» مناسب نیستند.

ption id="attachment_144193" align="aligncenter" width="700"]توضیح میاموتو درباره عدم حضور نینتندو NX در E3 2016 ما سرگرم پژوهش در زمینه‌ی واقعیت مجازی هم هستیم؛ بنابراین بخش اساسی این فناوری را در اختیار داریم. مشکل [اصلی این فناوری] در بازی کردن طولانی‌مدت است. ما می‌خواهیم محصولی را عرضه کنیم که قیمت مناسب و ارزش بالایی داشته باشد و با آن بتوان به بازی کردن طولانی‌مدت پرداخت. ما می‌خواهیم خیال والدین [از بابت مناسب بودن محصول برای فرزندان‌شان] راحت باشد

کنسول نینتندو ان‌ایکس قرار است در مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) به بازارها راه پیدا کند.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده