نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

سونی به اجرا کردن یکپارچه سازی کنسول و پی سی به شیوه مایکروسافت علاقه‌ای ندارد

اندرو هاوس، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، می‌گوید که مسئولین این کمپانی فعلا نمی‌خواهند طرحی مشابه برنامه‌ی مایکروسافت را برای ادغام مخاطبین کنسول‌ها و پی‌سی اجرا کنند؛ ضمن آنکه این استراتژی رقیب عملا تأثیری بر روی برنامه‌های آن‌ها ندارد. با زومجی همراه باشید.

رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی اخیراً طی دیداری با سرمایه‌گذاران این کمپانی به رویکرد مجموعه‌اش در برابر طرح جدید مایکروسافت، یعنی یکپارچه‌سازی ایکس‌باکس وان و پی‌سی، اشاره کرده است. به‌گزارش وب‌سایت دوآل‌شاکرز، هاوس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا استراتژی یکپارچه‌سازی مایکروسافت، حرکتی مشابه را در اکوسیستم پلی‌استیشن به‌همراه خواهد داشت یا خیر، گفت:

من همیشه تلاش می‌کنم تا به بحث‌هایی کشیده نشوم که به استراتژی فرد [یا مجموعه‌ی] دیگری مربوط می‌شود و ترجیح می‌دهم که درباره‌ی استراتژی خودمان صحبت کنم. بله؛ مسئولین مایکروسافت تأکید ویژه‌ای روی [قابلیت] بازی بین پلتفرمی پی‌سی و ایکس‌باکس [وان] داشته‌اند. [البته] هنوز باید [منتظر ماند و] دید که آیا حجم تقاضای بالقوه و بالایی از سوی مشتریان در این مورد وجود دارد [یا خیر].

هاوس صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

از دید ما این [حرکت مایکروسافت] تأثیر چندانی بر روی روند تصمیم‌گیری و استراتژی ما نخواهد گذاشت. ما همیشه به این باور گرایش داشته‌ایم که [دستیابی به] یک اکوسیستم اختصاصی، که تجربه‌ی یکپارچه‌شده‌ی کم‌نقصی را برای مشتری فراهم می‌کند، رویکرد درست [و راه رسیدن به موفقیت] است. استراتژی ما همچنان از همین قرار است.

مایکروسافت در ماه‌های گذشته فعالیت‌های گوناگونی را برای یکپارچه‌سازی جامعه‌ی گیمرها در دو پلتفرم پی‌سی و ایکس‌باکس وان انجام داده است. از میان این فعالیت‌ها می‌توان به معرفی کردن قابلیت Xbox Play Anywhere اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا با خریداری یک بازی بر روی پی‌سی یا ایکس‌باکس وان (که البته این بازی باید از ویژگی فوق پشتیبانی کند)، آن را به‌همراه فایل‌های ذخیره‌ی‌شان بر روی پلتفرم دیگر هم تجربه کنند. تمایل استودیوهایی مانند سایانیکس (که مدتی پیش، قابلیت بازی بین پلتفرمی یا Cross-Play را در بازی Rocket League برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی هم فراهم کرد) به کاهش دادن فاصله‌ی پلتفرم‌ها، هم عامل دیگری است که مایکروسافت را در پیگیری برنامه‌اش بیشتر مصمم می‌کند.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده