نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸

استودیوی Rare ممکن بود به جای مایکروسافت به دست اکتیویژن بیفتد

در سال ۲۰۰۲، پیش از آنکه مایکروسافت استودیوی بازی‌سازی رِیر (Rare) را تصاحب کند، مسئولین اکتیویژن (Activision) به دنبال آن بودند تا این شرکت را به چنگ بیاورند و گویا تا آستانه‌ی خریداری آن هم پیش رفته بودند. با زومجی همراه باشید.

استودیوی بریتانیایی Rare ممکن بود به‌جای آنکه به زیرمجموعه‌ی استودیوهای مایکروسافت بپیوندد، به دست کمپانی اکتیویژن، ناشر بازی‌های Call of Duty، بیفتد. ماجرا از این قرار است که ریر سال‌ها پیش، پس از مدت‌ها همکاری با نینتندو و ساخت بازی‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز، دچار مشکل مالی شد. از آنجا که نینتندو در آن زمان سرمایه‌ی لازم را برای ریر فراهم نکرد و علاقه‌ای هم به خریداری این مجموعه از خودش نشان نداد، مسئولین استودیو تصمیم گرفتند تا کمپانی‌شان را به مزایده بگذارند و این کار را رسما در سال ۲۰۰۲ انجام دادند. در میان متقاضیان خریداری ریر، دو کمپانی مایکروسافت و اکتیویژن بالاترین رقم‌ها را اعلام کرده بودند. البته در نهایت این مایکروسافت بود که توانست در مزایده پیروز شود؛ اما قضیه به همین سادگی هم نبوده است.

اد فرایز (Ed Fries)، از خالقین کنسول ایکس‌باکس، اخیراً طی گفت‌وگو با وب‌سایت آی‌جی‌ان به این موضوع اشاره کرد که در مزایده‌ی مذکور، ناشر سری ندای وظیفه در مقطعی از مایکروسافت پیش افتاده بود. وی در این‌باره گفت:

ما رقمی را اعلام کردیم و سپس اکتیویژن پیشنهاد بالاتری را نسبت به ما مطرح کرد. این‌طور به نظر می‌رسید که ما در مزایده شکست خواهیم خورد.

در این وضعیت بود که رابی باخ (Robbie Bach)، سرپرست پیشین بخش ایکس‌باکس، مبلغ پیشنهادی مایکروسافت را افزایش داد؛ اقدامی که در نهایت، منجر به پیروزی این کمپانی شد. فرایز در این مورد گفت:

بعد از آن، درست در آخرین لحظات، رابی [باخ] رقم [اعلام‌شده‌ی] ما را افزایش داد و سپس در مزایده پیروز شدیم.

او صحبت‌اش را این‌طور به پایان رساند:

قضیه از این قرار بود. کسی نمی‌داند که چه اتفاقاتی ممکن بود برای ریر پیش بیاید.

استودیو ریر که برای چندین سال بر روی ساخت بازی برای حسگر حرکتی کینکت تمرکز کرده بود، مدتی است که دوباره به عرصه‌ی بازی‌های متداول باز گشته است. بازی Sea of Thieves، ساخته‌ی جدید ریر که نوعی شبیه‌ساز زندگی دزدان دریایی است، قرار است در اوایل سال آینده‌ی میلادی برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 منتشر شود.

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده