نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

دلایل عدم انتشار بازی Spider-Man برروی ایکس باکس وان و پی سی از زبان سازندگان

اینسامنیاک گیمز که در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 از یک بازی جدید با محوریت شخصیت محبوب مارول یعنی اسپایدرمن رونمایی کرده بود، امروز دلیل انحصاری بودن این بازی برای کنسول پلی‌استیشن 4 را توضیح داد. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.

در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 بود که Insomniac Games، با انتشار یک تریلر، از بازی جدیدی با محوریت شخصیت Spider-Man رونمایی کرد و اعلام کرد این بازی که سال آینده منتشر خواهد شد،‌در انحصار کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

حال این کمپانی، در حساب رسمی خود در توییتر، دلیل انحصاری بودن بازی برای کنسول پلی‌استیشن 4 را توضیح داد. با استناد به اینسامنیاک گیمز، تمام حق و حقوق شخصیت مرد عنکبوتی، در اختیار کمپانی Marvel است و این کمپانی، اخیرا قراردادی با سونی امضا کرده که طی آن، تمام حق و حقوق ساخت بازی بر اساس این شخصیت را به کمپانی سونی واگذار کرده است. سونی نیز تصمیم گرفته که ساخت بازی را به استودیو اینسامنیاک بسپارد. این کمپانی،‌ در پاسخ به طرفداران خود در حساب رسمی توییتر خود، چنین نوشت:

ما نمی‌توانیم این موضوع را تغییر دهیم. حقوق شخصیت اسپایدرمن دست کمپانی مارول است و ما کنترلی برروی آن نداریم. سونی نیز قصد ندارد که یک بازی مالتی‌پلتفرم (برای تمام پلفترم‌ها) توسعه دهد.

این مسئله برای طرفداران بازی‌های استودیو اینسامنیاک گیمز مسئله بسیار ناخوشایندی است زیرا از مدت‌ها پیش قرار بود که این استودیو،‌ ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول‌های سونی را رها کند و به ساخت بازی برای تمامی پلتفرم‌ها بپردازد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم استودیو سازنده‌ بازی‌هایی نظیر مجموعه Resistance، بازی Sunset Overdrive و FUSE، قصد دارد با نام اسپایدرمن چه کاری انجام دهد.

در راستای دیگر اخبار مربوط به این بازی، چندی پیش شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه این بازی برروی نسخه جدید کنسول پلی‌استیشن 4 که با نام رمز نئو شناخته می‌شود، اجرا شده است اما اینسامنیاک گیمز، این موضوع را به صورت کامل تکذیب کرد و اعلام کرد بازی برروی یک کنسول پلی‌استیشن 4 معمولی اجرا شده است.

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده