سازنده Horizon: Zero Dawn در مورد علت تأخیر و مؤنث بودن قهرمان بازی صحبت کرد
بازی نقش آفرینی Horizon: Zero Dawn ساختهی جدید استودیوی گوریلا گیمز یکی از بازیهای متمایز در E3 2016 بود. این بازی به کلی با سری شناخته شدهی کیلزون، اثر دیگر این استودیو، متفاوت است و بر اساس دموی نمایش داده شده در E3 جزو بازیهایی است که باید زیر نظر داشته باشیم.
وب سایت گیماسپات با متائیس د جونگ، کارگردان بازی، در خصوص تأخیر بازی به سال ۲۰۱۷ و علت مؤنث بودن قهرمان بازی صحبت کرده است. در ارتباط با تأخیر بازی (پیش از این انتظار میرفت که Horizon: Zero Dawn در سال ۲۰۱۶ عرضه شود)، د جونگ گفت که گوریلا گیمز ماههای بیشتری را برای توسعهی بازی و پرداخت چیزهایی مانند مأموریتها و موجودات ماشینی به شکل دایناسور صرف خواهد کرد. او گفت:
تمام اینها [در خصوص] پرداخت است. ما این دنیای جهان باز را داریم و این دنیا بسیار بزرگ است. مأموریتهای بسیار زیادی داریم و مناطق بسیار متفاوت را نیز داریم. ما ماشینهای بسیار متفاوتی داریم. فقط آزمایش آنها در زمان بزای بسیار بسیار زمان بر است. ما اجزاء بسیار زیادی داریم. ما صرفاً میخواهیم که کیفیت را در بخشهای مختلف افزایش دهیم.
کارگردان بازی به طور خاص به برخی صحنهها و دیالوگهای داستانی و همچنین انیمیشنهای صورت به عنوان قسمتهایی که گوریلا قصد دارد تا قبل از عرضهی بازی کیفیتشان را افزایش دهد اشاره کرد. وی اضافه کرد که Horizon: Zero Dawn هم اکنون در مرحلهی پیش از آلفا قرار دارد که به سازندگان زمان کافی برای «افزایش کیفیت بازی» را خواهد داد. د جونگ گفت:
[تأخیر] عمدتاً به این دلیل بود که این بازی بسیار بزرگ است. ما اکنون یک تیم ۲۰۰ نفره هستیم، اما محتوایات بسیار زیادی وجود دارند که ما باید زیر نظر داشته باشیم، ارزیابی کنیم و ارتقاء دهیم.
Horizon: Zero Dawn در E3 2015 معرفی شد و در همان زمان تأیید شد که شخصیت اصلی بازی زنی با نام اِیلوی خواهد بود. د جانگ به گیماسپات گفت که یکی از اهداف گوریلا از زمان آغاز پروژه این بوده است که Horizon: Zero Dawn را به بازیای تبدیل کند که با آثار قبلی آنها و با محصولاتی که صنعت بازیسازی تا به حال به خود دیده بود متفاوت باشد. او گفت:
هنگامی که ما کارمان را با این ایده شروع کردیم، حس میکردیم ترکیبی بسیار تازه از عناصر را بدست آوردهایم؛ احساسی شبیه به مستند طبیعت بیبیسی و آنگاه المانهای علمی-تخیلی ناشی از رباتها. ما همچنین احساس کردیم که به یک شخصیت اصلی تازه نیاز داریم. ما بازیهای Killzone را ساخته بودیم؛ چند وقتی بود که از قهرمانهای مذکر استفاده میکردیم. اما پس از آن میخواستیم کاری متفاوت انجام دهیم. ما داشتیم از یک بازی تیر اندازی اول شخص به سمت یک بازی اکشن نقش آفرینی جهان بازی حرکت میکردیم. همه چیز در حال تغییر بود، پس این هم یکی دیگر از قسمتهایی بود که ما میخواستیم امتحان کنیم. و ما فکر میکردیم که یک کاراکتر مؤنث مانند ایلوی به خوبی میتواند در این زمینه قرار بگیرد.
د جونگ گفت علاوه بر جنسیت ایلوی این بسیار مهم بود که او را به یک شخصیت جذاب و قابل پذیرش در دنیای Zero Dawn تبدیل کنند تا بتواند گیمرها را با کنجکاوی خودش به سمت بازی جذب کند. او توضیح داد:
چیزی که واقعاً رویش تمرکز کرده بودیم در خصوص مذکر یا مؤنث بودن او نبود، بلکه در خصوص شناختن شخصیت او بود. ساخت یک شخصیت بسیار جذاب برای او. همچنین نوع طراحی او این احساس را ایجاد میکند که او واقعاً شکارچی یک قبیله است. او بسیار کنجکاو و مصمم است و میخواهد دنیا را بگردد و [جواب] این رازها را کشف کند و ما امیدواریم که بتوانیم همین احساس را در گیمرها ایجاد کنیم. شما میخواهید بدانید که آن بیرون چه خبر است، شما میخواهید که ماشینهای جدید را کشف کنید، شما میخواهید که قبایل جدید را ببینید. ما عمدتاً شخصیت او را اینگونه طراحی کردهایم.
شوهی یوشیدا، رئیس استودیویهای جهانی سونی، تابستان گذشته گفت که سونی فکر میکرده است که زن بودن شخصیت اصلی Horizon: Zero Dawn همراه با «ریسک» است. گفتگوها در خصوص مؤنث بودن شخصیت اصلی بازی Zero Dawn در سونی انقدر زیاد بود که شرکت یک تیم بازاریابی را استخدام کرد تا آزمایشهای متمرکزی را روی این شخصیت انجام دهند.
پس از تأخیر خوردن Horizon: Zero Dawn اعلام شد که بازی در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ (۱۰ اسفند ۱۳۹۵) روی پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد.
منبع: Gamespot