// یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۳

سونی به پرداخت ۵۵ دلار به برخی کاربران پلی استیشن 3 محکوم شد

بعد از ۶ سال طی بحث‌ها و مناظره‌های قانونی سونی بالاخره قبول کرد به کسانی که از سیستم‌عامل لینوکس بر روی پلی‌استیشن 3 استفاده کرده‌اند مبلغی را پرداخت کند. برای جزئیات بیشتر با  زومجی همراه باشید.

طی بروزرسانی 3.21 کنسول پلی‌استیشن 3 که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد یک سری مشکلات و ایرادهایی نظیر صفحه سفید برای کاربران بوجود آمد. همچنین از آن‌پس دوستداران دیگر سیستم‌عامل‌ها نظیر لینوکس نیز قادر به اجرای سیستم‌عامل دلخواه خود بر روی کنسول نبودند. حال سونی بعد از ۶ سال طی دادگاه‌هایی که با لینوکس داشته بالاخره مجبور به پرداخت غرایم به کاربران پلی‌استیشن 3 شده است.

طی این قرارداد sony می‌بایست مبلغ  ۵۵ دلار به کسانی که از این سیستم‌عامل بر روی کنسول خود استفاده کرده‌اند بپردازد. همچنین در این میان ۹ دلار نیز به تمامی کاربرانی که پلی‌استیشن 3  را خریداری کرده‌اند داده خواهد شد. ظاهرا این اولین دفعه‌ای نیست که مشکلات مشابه برای سونی بوجود می‌آید. از کار افتادن بزرگ شبکه پلی‌استیشن در سال ۲۰۱۱ نیز از مشکلاتی است که سونی طی سال‌های گذشته با آن برخورد کرده‌است.

حال به نظر می‌رسد یک ایمیل از طرف سونی برای بازگشت ۵۵ دلار کاربران ارسال می‌شود. کاربرانی که واجد شرایط این پول هستند می‌بایست با ارائه مدارک لازم از خریدشان و همچنین مدارکی دیگر نظیر شناسه پلی استیشن 3 یا سریال کنسول خریداری شده را ایمیل کرده تا ادعای آن‌ها مبنی بر نصب و استفاده از سیستم‌عامل Linux بر روی کنسول خود ثابت شود.

هنوزاطلاعات دقیق‌تری از زمان فرستادن ایمیل و واریز مبالغ ذکر شده اعلام نشده و تنها تاریخی که هم‌اکنون می‌توان به آن اشاره کرد ماه آینده است که به نظر می‌رسد شاهد اخبار بیشتری باشیم.

منبع: Destructoid

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده