نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰

کمپانی ویوِِندی مالک ۲۰ درصد از سهام شرکت یوبیسافت شد

شرکت ویوندی (Vivendi) که به عنوان یکی از غول‌های محتواهای چندرسانه و سرگرمی محسوب می‌شود به تازگی میزان سهام در اختیار خود از کمپانی یوبیسافت را به ۲۰ درصد افزایش داده است. این می‌تواند نشان از تاثیرات این کمپانی روی استودیو فرانسوی یوبیسافت در آینده باشد.

ویوِندی در چند وقت اخیر دست به خرید استودیو‌های بازی‌سازی یا سهام شرکت‌های ناشر فعال در این حوزه زده است و حالا به تازگی خبر رسیده که این شرکت مالک ۲۰/۱ درصد از سهام کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) شده است. ویوِندی این خبر را از طریق وب‌سایت رسمی خود به اطلاع عموم رساند. علاوه بر این میزان سهام، ویوِندی ۱۷/۶ درصد از حق رای این ناشر فرانسوی را نیز در اختیار دارد.

علاوه بر این، سران ویوندی اعلام کرده‌اند که با این میزان سهام و افزایش آن، قصد کنترل کردن یوبیسافت را ندارند و در عوض این امید را دارند که بتوانند با این ناشر همکاری کنند.

البته، ویوندی در تماسی با یوبیسافت اعلام کرده که خواهان بازنگری در هیئت مدیره این کمپانی بر اساس دارنده‌های سهام است. به عبارتی ساده‌تر، ویوندی خواهان قدرت بیشتر در هئیت مدیره کمپانی یوبیسافت است.

اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی بود که شرکت ویوندی اقدام به خرید سهام‌های دو شرکت گیم‌لافت و یوبیسافت کرد؛ ناشرها و مجموعه‌ای از استودیوهایی بازی‌سازی که توسط خانواده گیلموت اداره می‌شوند. پس از این خرید، ویوندی دوباره اقدام به افزایش سهام خود در یوبی‌سافت کرد که جایگاهی در هیئت مدیره این کمپانی داشته باشد.

این کمپانی سپس اقدام به تصاحب استودیو بازی‌سازی گیم‌لافت کرد. کمی بعد از این خرید بزرگ، مایکل گیلموت به همین دلیل از گیم‌لافت کناره‌گیری کرد و به یاری برادر خود در یوبی‌سافت رفت تا مانع چنین اقدام از طرف ویوندی در قبال یوبی‌سافت شود.

هر چه که باشد، کمپانی ویوندی در حال خرید حق امتیاز و سهام در بازی‌های ویدیویی است و به نظر نمی‌رسد این روند به این زودی خاتمه یابد. باید ببینیم این افزایش سهام و جایگاه مدیریتی ویوندی در یوبی‌سافت به چه صورت روی این ناشر فرانسوی تاثیر خواهد گذاشت.

منبع: MCV UK


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده