معرفی نسل بعدی OpenGL در GDC 2015 به میزبانی وَلو
صفحه مربوط به این رویداد در وبسایت کنفرانس توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی سال ۲۰۱۵ (GDC 2015) بروز شده و نشان میدهد که این رونمایی توسط چند سازنده برتر انجام خواهد شد و آینده OpenGL را ترسیم خواهد کرد. عنوان این نشست اُپنجیاِل: آینده گرافیکهایی با عملکرد بالا است و وَلو مسئولیت معرفی و میزبانی آن را بر عهده خواهد داشت. در توصیف این نشست آمده است:
به ما در رونمایی از نسل آینده OpenGL بپیوندید. نسل بعدی API گرافیکی که نسل جدید تکنیک و پردازش را به صورت چند-پلتفرم به ارمغان خواهد آورد. نسل بعدی OpenGL به انتخاب توسعهدهندگانی تبدیل خواهد شد که به دنبال رسیدن به اوج عملکرد در محصولات خود هستند. ما در این رونمایی به جنبههای فنی نسخه بعدی OpenGL و نمایش عملکرد Real Time این API در نرمافزارها و بازیها خواهیم پرداخت.
انتخاب وَلو به عنوان میزبان این نشست جای تعجبی نخواهد داشت زیرا این شرکت یکی از سرسختترین طرفداران این API است و از طرفی SteamOS نیز برپایه همین API ساخته شده و وَلو همیشه در وی این موضوع بوده است که آینده بازیهای پلتفرم PC یک محیط عاری از ویندوز و دایرکتایکس است. کنفرانس توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی ۱۱ تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ (۲ تا ۶ مارس ۲۰۱۵) در سانفرانسیسکو برگزار خواهد شد.
منبع: VG247