نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳

شایعه: پلی استیشن نئو طراحی هوشمندانه و قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد

به‌ادعای یک منبع آگاه، پلی‌استیشن نئو قرار است در سال جاری میلادی با قیمت ۳۹۹ دلار به بازارها عرضه شود. گویا این کنسول طراحی هوشمندانه‌ای دارد و از پخش فیلم با رزولوشن 4K هم پشتیبانی می‌کند. با زومجی همراه باشید.

کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 از ایکس‌باکس وان اس، مدل اسلیم کنسول نسل هشت‌اش، رونمایی کرد و پروژه‌ی اسکورپیو (Scorpio)، برنامه‌ی ساخت نسخه‌ای پیشرفته‌تر از ایکس‌باکس وان، را هم علنی کرد؛ اما سونی با آنکه ساخته شدن نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن 4، موسوم به پلی‌استیشن نئو (Neo)، را تأیید کرده، هنوز آن را رسما معرفی نکرده است. اکنون Tidux، منبع فعال در صنعت بازی‌سازی، اطلاعات جدیدی را درباره‌ی این محصول فاش کرده است.

به‌گفته‌ی Tidux، پلی‌استیشن نئو طراحی «هوشمندانه‌ای» دارد و GPU یا همان پردازنده‌ی گرافیکیِ آن، دل توسعه‌دهندگان را به دست آورده است. ظاهراً این کنسول از پخش فیلم با رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند و در این میان می‌توان بازی‌های ساخته‌شده برای پلی‌استیشن 4 را با افزایش دادن مقیاس، از لحاظ گرافیکی برای نئو آماده کرد؛ کاری که ظاهرا «به‌سادگی» قابل انجام است. در این میان، بازی‌سازان شخصاً تصمیم خواهند گرفت که آیا نسخه‌ی جدید بازی‌های پیش‌تر عرضه شده‌ی‌شان را برای نئو هم منتشر کنند یا خیر. به‌ادعای Tidux پلی‌استیشن نئو قرار است تا پایان سال جاری میلادی با قیمت ۳۹۹ دلار (۳۹۹ یورو یا ۳۴۹ پوند) عرضه شود که در این صورت، پیش از اسکورپیو به بازار راه پیدا خواهد کرد.

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده