نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰

بیست‌هزار دلار پول واقعی در یکی از جعبه‌های بازی Monopoly

شرکت اسباب‌بازی سازی هَسبرو، هشتادمین سالگرد عرضه‌ی بازی Monopoly را با جا‌به‌جا کردن پول مخصوص بازی با پول واقعی در هشتاد عدد از جعبه‌های این بازی جشن می‌گیرد. با جزئیات بیشتر همراه زومجی باشید.
از بین سی‌هزار نسخه‌ی مخصوص این بازی که در فرانسه منتشر می‌شود، هشتاد عدد از آن‌ها شامل پول واقعی هستند. از این میان، تنها در یک نسخه تمام پول بازی تبدیل به پول واقعی شده که معادل بیست‌ و سه هزار دلار است. در ده جعبه‌ی دیگر سیصد یورو (سیصد و چهل دلار) موجود است که شامل اسکناس‌های بیست یورویی، پنجاه یورویی و یک اسکناس صد یورویی است. شصت و نه نسخه‌ی دیگر از بازی شامل صد و پنجاه یورو (صد و هفتاد دلار) پول نقد هستند که به اسکناس‌های ده و بیست یورویی تقسیم شده‌اند. فلورنس گالارد از مسئولین شرکت هسبرو درباره‌ی این اقدام گفته است:
ما می‌خواستیم کاری منحصر به فرد کنیم. زمانی که از مشتری‌های فرانسوی‌مان پرس و جو کردیم، آن‌ها به ما گفتند خواهان پول واقعی در جعبه‌های Monopoly هستند.
وزن جعبه‌هایی که دارای پول واقعی هستند تفاوتی با وزن جعبه‌های معمولی این بازی ندارند اما هسبرو به این نکته اشاره کرده که به خاطر اسکناس‌های یوروی موجود در جعبه‌ها، آن‌ها کمی ضخیم‌تر از حالت عادی هستند. عملیات قرار دادن پول واقعی در جعبه‌های بازی به طور مخفی انجام شد و حتی کارمندان هم از این موضوع اطلاع نداشتند. گالارد می‌گوید آن‌ها شخصی را مخصوص این کار استخدام کردند تا پول‌ها بشمارد و در جعبه‌ها بگذارد. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده