بازی Rocket League به رکورد ۲۲۰ هزار «بازیکن همزمان» رسید
بازی Rocket League ابتدا در تابستان سال گذشته روی پلیاستیشن 4 عرضه شد و پس از آن روی دو پلتفرم پیسی و ایکسباکس وان نیز عرضه شد. اگر چه مدت زمان زیادی از حضور این بازی در بازار میگذرد اما هیچ نشانهای از کاهش تعداد بازیکنان آن به چشم نمیخورد. استودیوی سایانیکس امروز در حساب کاربری توییتر خودش گفت که این بازی توانسته است با حضور همزمان ۲۲۰ هزار بازیکن روی تمام پلتفرمها رکورد جدیدی را در خصوص بیشترین تعداد بازیکن آنلاین از خود به جای بگذارد.
این یک دست آورد بسیار قابل توجه برای این بازی است. امروز این بازی در بخش بازیهای بیشتر بازی شدهی استیم، با وجود ۳۷ هزار بازیکن، از حیث تعداد کاربرها رتبه دهم را در اختیار داشت. اما اگر این عدد را به ارقام مشابه روی ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 اضافه کنیم این بازی همردهی بازیهای بزرگ چند نفره قرار خواهد گرفت. برای مثال بازی Team Fortress 2 که اکنون رتبهی سوم را در فهرست استیم دارد، در ماه گذشته به طور متوسط تنها ۵۰ هزار بازیکن داشته است.
Rocket League از همه نظر برای استودیوی سایانیکس یک موفقیت به حساب میآید. این بازی در ابتدا به عنوان یک بازی رایگان پلیاستیشن پلاس روی پلیاستیشن 4 عرضه شد و حال ۱۱۰ میلیون برای این استودیو درآمد زایی کرده است. بعلاوه، این بازی موفق شد در آوریل سال ۲۰۱۶ به تعداد کلی ۱۴ میلیون بازیکن برسد.
قطعاً پشتیبانی دنباله دار سایانیکس از بازی، با عرضهی محتویات دیجیتالی قابل دانلود رایگان و پولی، یکی از دلایل رشد ادامهدار تعداد کاربرهای همزمان بازی است. به عنوان نمونه سازندگان همین ماه بزرگترین بروز رسانی این بازی تا به امروز را عرضه کردند. این بروزرسانی یک نقشهی چند لایه با ظاهر ویرانشهر (سایبرپانک) توکیو، یک سیستم واگذاری جدید و یک سری وسیلهی تزئینی اضافی را به همراه دارد. سایانیکس چندین ماشین جدید را نیز به عنوان محتویات قابل دانلود قابل خریداری عرضه کرده است. این بروزرسانی ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) عرضه خواهد شد.
منبع: GameSpot