نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹

استودیو id Software محتویات جدیدی را به بخش چند نفره بازی Doom اضافه خواهد کرد

استودیوی «اید سافتور» (id Software) که پیش از این وظیفه‌ی ساخت بخش چند نفره‌ی Doom را به استودیوی «سرتن افینیتی» داده بود اکنون به طرفداران بازی قول داده است تا بعد از این خودش از بخش چند نفره‌ی این بازی پشتیبانی کند. با زومجی همراه باشید.

اید سافتور بعد از به‌کارگیری یک استودیوی دیگر برای ساخت بخش چند نفره‌ی بازی Doom قبل از عرضه‌ی بازی، اکنون کنترل هر دو بخش آنلاین و تک نفره‌ی این بازی را در دست گرفته و قصد دارد یکسری از ویژگی‌های غایب در این بازی را به آن اضافه کند. مارتی استراتون، کارگردان بازی، در مصاحبه با وب سایت یوروگیمر گفته است:

ما تا زمان عرضه‌ی بازی با استودیوی «سرتن افینیتی» (Certain Affinity) همکاری کردیم و واقعاً از تلاش‌ها و همکاری آنها در ارتباط با این بازی قدردانی می‌کنیم. اکنون که بازی عرضه شده است، تیم ما در اید سافتور منابع بیشتری را برای اختصاص به بخش چند نفره‌ی بازی در اختیار دارد.

او توضیح داد:

ما قطعاً در استودیوی خودمان نسبت به Doom به عنوان یک بازی چند نفره تعهد داریم. ما همین الان مشغول کار روی بازی‌های [آنلاین] خصوصی و تنظیمات  کاستوم برای بازی‌ها هستیم و انتظار داریم آنها را در تابستان پیش رو در قالب یک بروز رسانی رایگان عرضه کنیم.

بازی‌های شخصی‌سازی‌شده در زمان برگزاری تست آلفای نسخه‌ی پی‌سی در بازی در دسترس بودند، هر چند آنها در آن زمان قصد نداشتند این حالت را در بازی به کار گیری کنند. در زمان برگزاری تست آلفای بازی، شما می‌توانستید به انجام بازی‌های خصوصی بپردازید، بات‌های کنترل شونده توسط هوش مصنوعی را در بازی به کار گیری و از اسنپ‌مپ (SnapMap، ابزار خلق نقشه‌ها در Doom) استفاده کنید. اما هیچ یک از آنها در زمان عرضه‌ در بازی حاضر نبودند.

بازی Doom

استراتون گفت که این‌ها «ابزار توسعه‌ی بازی» بوده‌اند و اکنون برای عرضه‌ی آنها در بازی نهایی تلاش می‌کنند. علاوه بر پشتیبانی از بازی‌های شخصی‌سازی‌شده، بات‌ها نیز به بازی اضافه خواهند شد؛ عرضه‌ی بات‌ها در بازی به این دلیل به تعویق افتاده است که جان دین، برنامه نویسی که مسئولیت طراحی بات‌ها در بازی Return to Castle Wolfenstein و Enemy Territory: Quake Wars را نیز داشته، مشغول کار روی اسنپ‌مپ بوده است.

هرچند، گزینه‌ی میزبانی بازی‌ها به صورت خصوصی در بازی اکنون قابل طرح نیست چرا که اید سافتور ترجیح می‌دهد از سرورهای اختصاصی استفاده کند. محتویات قابل دانلود رایگان و پولی نیز به بازی اضافه خواهند شد، هر چند مربوط به چگونگی عرضه‌ی آنها هنوز مشخص نشده است. استراتون گفت:

ما می‌دانیم که گفت و گوی ما با بازیکنان طولانی خواهد بود و امیدواریم اقدامات ما در سال جاری دلایل بیشتری را برای بازی کردن و لذت بردن گیمرها در تمام قسمت‌های بازی مانند بخش چند نفره، تک نفره و اسنپ‌مپ به هر طریقی که دوست دارند ایجاد کند.

بازی دووم در ماه می عرضه شد و به خاطر بخش تک نفره‌‌اش که به طرز غافلگیر کننده‌ای خوب بود با اقبال منتقدان روبرو شد. شما می‌توانید نقد زومجی از این بازی را در اینجا بخوانید.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده