نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰

سونی به دنبال خلق نسل آینده صداگذاری در بازی‌های ویدیویی

به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا با استخدام یک مهندس نرم‌افزار در حوزه صدا و صداگذاری به تکنولوژی‌های جدیدی دست یابد تا تجربه نسل بعدی صداگذاری در بازی‌های ویدیویی را به پلی‌استیشن 4 بیاورد. با زومجی همراه باشید.
حوزه صداو صداگذاری آن‌چنان که اهمیت دارد مورد توجه قرار نگرفته است و در نقد و بررسی بازی‌های ویدیویی فقط چند خط به آن پرداخته می‌شود و این در حالی است که اگر از جلوه‌های بصری اهمیت بیشتری نداشته باشد کم اهمیت‌تر هم نیست.  حالا شرکت سرگرمی‌های سونی با ارائه یک فرصت شغلی قصد دارد تا با استفاده از یک مهندس نرم‌افزار صداگذاری این حوزه را جدی‌تر بگیرد و تکنولوژی‌های جدیدی را برای کنسول نسل هشتمی خود توسعه دهد. این آگهی شغلی که در بخش فرصت‌های شغلی سایت رسمی پلی‌استیشن آمده است به این ترتیب است: مهندس نرم‌افزار صدا ( شماره شغل: ۰۶۵۵۳) موقعیت جغرافیایی کاری: ایالات متحده آمریکا-کالیفرنیا-خلیج سان‌فرانسیسکو- سان مَتِو این مهندس پس از استخدام اقدام به ساخت و توسعه تکنولوژی‌های جدید صدا خواهد کرد تا تجربه‌ای جدید برای پلی‌استیشن 4 را به ارمغان بیاورد. همچنین آن‌ها به ساخت نسل بعدی صداگذاری در بازی‌های ویدیویی کمک خواهند کرد. دانش پیشرفته در حوزه صدا، پردازش سیگنال، آکوستیک، روان‌شانسی صدا و الکترونیک به شدت مورد نظر این مجموعه است. آشنایی عمیق با فرآیند‌های تولید صدا برای موسیقی، فیلم و بازی مورد نیاز است. قوه تخیل و توانایی یادگیری بالا و سرعت در انجام کار نیز مواردی است که فرد متصدی این امر باید دارا باشد. انتظار می‌رود تا کاندیداها برای نشان دادن انگیزه برنامه‌ها و تئوری‌های مورد نظر خود را ارائه کنند. همچنین داشتن حداقل سه سال تجربه کار با زبان‌های برنامه‌نویسی سی و سی‌پلاس‌پلاس از نکات کلیدی برای این شغل است. همچنین دانش درباره تکنولوژی‌های مرتبط و صنعت بازی‌های ویدیویی نیز یک مزیت برای کاندیدا‌ها به حساب می‌آید.

-----------------------

نکته قابل توجه در این آگهی شغلی دارا بودن دانش روان‌شانسی صدا است. علمی که به تحقیق درباره واکنش در برابر صداهای مختلف می‌پردازد و به نظر می‌رسد باید منتظر خبرهای بیشتری از جانب سونی در حیطه دانش صدا و صداگذاری در بازی‌های ویدیویی باشیم.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده