سازنده No Man's Sky به خاطر تاخیر زمان انتشار بازی، تهدید به مرگ شد!
این هفته پس از اینکه شایعات در مورد به تاخیر افتادن بازی مورد انتظار No Man's Sky مطرح شدند، سر و صدای زیادی در شبکههای اجتماعی به پا شد. در نهایت سونی تایید کرد که این بازی تا ۱۹ مرداد سال ۱۳۹۵ منتشر نخواهد شد. این خبر باعث شد که عده زیادی از هواداران بازی در فضای مجازی به این تاخیر واکنش نشان دهند و اعتراض خود را به این موضوع، البته به شیوهای آرام به گوش توسعهدهندگان برسانند. در حالی که دستهای دیگر از طرفداران متعصب و خشمگین بازی، وبسایت Kotaku را به دروغگویی متهم کرده و حتی برخی از آنها پا را فراتر از این گذاشته و نویسنده Kotaku را به مرگ تهدید کردند!
اندکی پس از اینکه جیسون شرایر، نویسنده Kotaku این خبر را اعلام کرد، با تهدیدات زیادی در اکانت توییتر خود مواجه شد. او با انتشار عکسی در توییتر این موضوع را اعلام کرد:
ببینید که نوشتن پیرامون بازیهای ویدیویی در اینترنت با چه مصائبی همراه است. جیسون شرایر، ۷ خرداد ۱۳۹۵.
شخصی که در اکانت توییتر جیسون شرایر حسابی از خجالت وی درآمده است (که البته در زمان نوشتن این مطلب، هنوز توییتر اکانت او را توقیف نکرده) ظاهراً مطالب تنفرآمیز دیگری را در وبسایت ردیت نیز بر علیه شرایر نوشته است. او شرایر را به ایجاد شایعات بیاساس پیرامون بازی No Man's Sky متهم کرده، درحالی که وبسایت Kotaku به نقل از منابع مختلف این خبر را تایید کرده بود.
به تازگی شان موری، خالق اصلی بازی No Man's Sky و صاحب اکانت nomanssky@ نیز در توییتر اعلام کرد که این هفته بارها به مرگ تهدید شده و پیغامهای تهدیدآمیز زیادی دریافت کرده است. هرچند موری در اکانت خود درباره این تهدیدات شوخی میکند، اما نمیتوان تصور کرد که وی از این موضوع خوشحال باشد. او در توییتر خود گفت:
من این هفته بارها به مرگ تهدید شدهام، اما نگران نباشید، استودیو هِلو گیمز اکنون شبیه به خانهی فیلم «تنها در خانه» شده است [پر از تلههای مخفی]. شان موری، ۸ خرداد ۱۳۹۵.
او در توییتی دیگر عنوان کرد:
هر زمان که اوضاع امن شد، به من اعلام کنید تا این تیلهها و روغنی که بر روی پلهها ریختهام را جمع کنم، چون دیگر واقعاً دارند دست و پا گیر میشوند و نمیگذارند که من به دستشویی بروم.
البته این نخستین بار نیست که اتفاقی مشابه، برای افراد شاغل در صنعت بازی رخ میدهد، چون در گذشته نیز بازیکنها برای مسائلی همچون بازسازی بازی محبوب Devil May Cry و تصاحب Oculus (سازنده هدست آکیولس ریفت) توسط فیسبوک نیز بارها بازیسازان را به مرگ تهدید کردند. هرچند اینها تنها بخش کوچکی از حجم عظیم تهدیدات همیشگی این افراد علیه بازیسازان، خبرنگاران فعال در حوزه بازی و منتقدان بازیهای ویدیویی است.
در پایان بهتر است این نکته را هم اضافه کنیم که مطمئنا به تاخیر افتادن زمان انتشار یک بازی ویدیویی به معنی کار کردن بیشتر روی بازی و در نهایت ارائه تجربهای بهتر از آن در انتهای کار است و بهتر است افرادی که کاری جز تهدید ندارند، دفعه بعد، قبل از تهدید کردن جان افراد به خاطر بازیهای ویدیویی، کمی بیشتر به این موضوع فکر کنند.
منبع: Destructoid
نظرات