نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Uncharted 4 برای دومین هفته متوالی، صدرنشین شد

بازی Uncharted 4: A Thief's End، جدیدترین اثر استودیو خوشنام ناتی داگ، در دومین هفته انتشارش، توانست برای دومین بار متوالی صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود. با زومجی و جدول فروش منتهی به ۲۱ می (اول خرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته، دقیقا به مانند هفته گذشته، بازی Uncharted 4 با اینکه با ۷۸ درصد افت فروش مواجه شد،‌ توانست به صدرنشینی خود ادامه دهد. بازی جدید استودیو بتسدا یعنی DOOM نیز دقیقا مانند هفته گذشته، در مکان دوم قرار گرفت. این بازی با ۳۵ درصد افت فروش نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شده بود.

هفته گذشته، ما شاهد عرضه یک بازی بزرگ نیز بودیم. بازی Homefront: The Revolution، جدیدترین ساخته استودیو دم‌باستر،‌ برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد و با اینکه خیلی با استقبال منتقدان و گیمرها مواجه نشد،‌ در مکان سوم جدول این هفته قرار گرفت. Homefront: The Revolution، دنباله‌ای برای بازی‌ Homfront است که در سال ۲۰۱۱ عرضه شده بود.

نسخه جدید بازی ندای وظیفه که با نام Call of Duty: Black Ops 3 به بازار عرضه شده، کماکان به فروش خوب ادامه می‌دهد و تبدیل به یکی از بازی‌های ثابت این جدول شده است. این بازی،‌ هفته گذشته تغییری در آمار فروش خود ندید و با سقوطی یک پله‌ای، به مکان چهارم رضایت داد. در مکان پنجم جدول این هفته، شاهد یک بازی جدید برای کنسول دستی نینتندو 3DS هستیم. بازی‌ Fire Emblem Sates: Birthright که توسط نینتندو منتشر شد، توانست این مکان را در اختیار خود بگیرد. مکان ششم نیز، از آن نسخه ریمستر شده بازی Valkyria Chronicles برای کنسول پلی‌استیشن 4 است. این بازی توسط سگا منتشر شده است. این بازی شامل نسخه پلی‌استیشن 3 بازی به همراه بسته الحاقی آن است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده بود.

مکان‌های هفتم تا دهم جدول این هفته نیز،‌ با اینکه شاهد جابه‌جایی‌هایی بودند، اما تغییرات چشمگیری نداشتند. The Division، جدیدترین بازی یوبیسافت، با دو پله سقوط در مکان هفتم قرار گرفت. از طرف دیگر،‌GTA V، پنجمین قسمت از مجموعه Grand Theft Auto ساخته راک‌استار که یکی از اعضای ثابت این جدول است، با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته،‌ در مکان هشتم قرار گرفت. مکان نهم، شاهد تغییری نبودیم و Lego Marvel Avengers توانست جایگاه خود را حفظ کند. در جایگاه دهم نیز، بازی FIFA 16 قرار گرفت. این بازی نسبت به هفته گذشته، با دو پله سقوط مواجه شده بود.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۱ می مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Uncharted 4
۷۸ درصد افت فروش و ادامه دادن به صدرنشینی در هفته دوم انتشار

۲

۲
DOOM
حفظ جایگاه دوم هفته گذشته علی‌رغم ۳۵ درصد افت فروش

۳

-
Homefront: The Revolution
هفته اول انتشار و دستیابی به مکان سوم

۴

۳
Call of Duty Black Ops 3
عدم تغییر در فروش و یک پله سقوط

۵

-
Fire Emblem Fates: Birthright
هفته اول انتشار

۶

-
Valkyria Chronicles Remastered
هفته اول انتشار

۷

۵
Tom Clancy's The Division
دو پله سقوط

۸

۷
Grand Theft Auto V
یک پله سقوط

۹

۹
Lego Marvel Avengers
حفظ جایگاه هفته قبل

۱۰

۸
FIFA 16
دو پله سقوط

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته

هوم فرانت: انقلاب

Homefront: The Revolution

بازی Homefront: The Revolution، دنباله یک بازی با نام Homefront است که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد. قسمت اول این بازی، توسط استودیو کی‌آس ساخته شده بود و تی‌اچ‌کیو وظیفه انتشار آن را بر عهده داشت. قسمت اول بازی، با استقبال خوبی روبه‌رو شده بود. موفقیت نسبی قسمت اول بازی، باعث شد که ساخت ادامه آن در دستور کار قرار بگیرد. استودیو دم‌باستر وظیفه ساخت و دیپ‌سیلور وظیفه انتشار آن را بر عهده گرفتند و هفته گذشته بالاخره بازی منتشر شد.

داستان قسمت دوم بازی، در یک خط زمانی دیگر و در سال ۲۰۲۹ جریان دارد. جایی که ارتش کره شمالی، به شهر فیلادلفیا ایالات متحده حمله کرده است و شما باید در نقش ایتان بریدی، به مقابله با آنها بپردازید.

FireEmblem

Fire Emblem Fates: Birthlight

بازی Fire Emblem Fates: Birthlight، دومین قسمت از سری بازی‌های محبوب Fire Emblem  است که به صورت انحصاری برای کنسول دستی 3DS منتشر شده است. این بازی که در ژانر نقش‌آفرینی است، دقیقا از گیم‌پلی قسمت اول بازی پیروی می‌کند. این بازی توسط استودیو اینتلیجنت سیستمز ساخته شده و وظیفه انتشار آن بر عهده نینتندو بوده است.

نسخه ژاپنی بازی، اوایل تابستان سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بازیکنان غرب، تقریبا باید یک سال برای تجربه این بازی صبر می‌کردند تا اینکه بالاخره بازی هفته گذشته در آمریکا و اروپا منتشر شد. بازیکنان در این بازی می‌توانند کلاس‌های شخصیتی مختلفی را انتخاب کنند. داستان بازی هم در دنیایی رخ می‌دهد که پادشاهی هوشیدو و نوهر، با هم جنگ دارند.

Valkyria

Valkyria Chronicles Remastered

بازی Valkyria Chronicles ، یک بازی نقش آفرینی است که در سال ۲۰۰۸، برای کنسول پلی‌استیشن 3 منتشر شد. سگا، ناشر و سازنده بازی است. آبان سال ۲۰۱۴ بود که یک نسخه رایانه‌های شخصی از بازی نیز منتشر شد و بهمن ماه سال ۱۳۹۴ نیز، نسخه ریمستر شده این بازی در بازار ژاپن منتشر شد و بالاخره این نسخه ریمستر، پس از چند ماه در دسترس ساکنین غرب نیز قرار گرفت. نسخه ریمستر شده این بازی،‌ علاوه بر بازی اصلی، شامل بسته الحاقی بازی نیز است.

داستان بازی در یک اروپای خیالی در اوایل جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. بازیکنان در این بازی، هدایت یک واحد از ارتش گالیان را بر عهده می‌گیرند که باید در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کنند. بازی که از موتور کانواس، موتور انحصاری سگا استفاده می‌کند،‌ دارای گرافیکی شبیه نقاشی‌های با مداد است.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده