کوجیما از دلایل ساخت بازیهای بزرگ در استودیوی جدید خود میگوید
هیدئو کوجیما دیروز در جریان برگزاری یک نمایش زنده از دلایل خود برای ادامه روند ساخت بازیهای بزرگ (و نه کوچک و مستقل) در استودیوی جدید (که کوجیما پروداکشنز نام دارد) گفته است. طبق گفتههای کویجما، انتظارات طرفداران از او، دلیل اصلی این کار بوده است.
در جریان برگزاری رویداد Nordic Game در کشور سوئد، هیدئو کوجیما گفت که در ابتدا قصد داشته بر روی بازیهای به نسبت کوچکتر از بازیهای گذشته خود، کار کند. اما پس از گذشت مدتی، دوستان و اطرافیان او موجب شدهاند تصمیمش را عوض کند. او در اینمورد گفت:
طی ملاقاتهایی که با دوستان خود در سراسر جهان داشتم، آنها گفتند که [نه تنها خودشان، بلکه] همه طرفداران منتظر یک بازی بزرگ از سوی من هستند. همین امر موجب شد من جهت کار خود را تغییر دهم. بنابراین [و با توجه به این موضوع] اولین بازی من [در استودیوی جدید] یک بازی بزرگ خواهد بود. قصد اصلی من این است که یک بازی بزرگ را به کمک یک تیم کوچک بسازم. اگرچه فعلا نمیتوانم درمورد تاریخ عرضه صحبتی بکنم، اما تا جایی که بتوانم سعی میکنم آن را زود منتشر کنم.
بعد از اینکه کوجیما کمپانی کونامی را ترک کرد، خبری مبنی بر ساخت یک بازی انحصاری توسط کوجیما برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر شد. این بازی که هنوز رسما از آن رونمایی نشده است، برای رایانههای شخصی نیز عرضه خواهد شد.
هیدئو کوجیما در مصاحبه اخیر خود گفت که شاید بازی جدیدش در ابتدای عرضه، زیاد مورد توجه قرار نگیرد اما مردم بعد از تجربه آن، بهتر خواهند توانست آن را درک کنند. این بازی جدید قرار است در سبک اکشن باشد که برای طرفداران بازیهای بزرگی چون Uncharted و The Division جذاب خواهد بود. کوجیما درمورد بازی جدید خود گفت:
این یک بازی شگفت انگیز است. البته منظورم این نیست که این بازی یک بازی جهان - باز خواهد بود، اما طرفداران بازیهای بزرگ (تریپل A) همچون Uncharted و The Division به آسانی [با آن ارتباط برقرار خواهند کرد] و از آن لذت خواهند برد.
اخیرا شاهد انتشار تصویر کامل شخصیت لوگوی کوجیما پروداکشنز هم بودیم؛ البته کوجیما اعلام کرده این تصویر ربطی به بازی جدیدش ندارد.
منبع: GameSpot