نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸

باشگاه شالکه آلمان یک تیم حرفه‌ای League of Legends را خریداری کرد

باشگاه شالکه آلمان که یکی از تیم‌های حاضر در بوندسلیگا است، تصمیم گرفته تا با خرید تیم الِمِنتس که از تیم‌های حرفه‌ای بازی League of Legends محسوب می‌شود، بر روی ورزش‌های الکترونیکی سرمایه‌گذاری کند. با زومجی همراه باشید.

رشد محبوبیت و سود حاصل از ورزش‌های الکترونیکی، باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران مختلفی برای سرمایه‌گذاری روی این ورزش‌ها ترغیب شوند که این قضیه شامل تیم‌های مطرح ورزشی نیز می‌شود؛ پس از آن‌که تیم‌های ولفسبورگ آلمان و وستهام انگلیس چندی پیش دو بازیکن فیفا را استخدام کردند، اکنون هم تیم شالکه 04 سراغ خرید یک تیم در بازی League of Legends با نام المنتس (Elements) رفته که از تیم‌های مطرح و حرفه‌ای این بازی هم محسوب می‌شود.

موریتز بکر شوارز، مدیر‌عامل باشگاه شالکه، ضمن اعلام این خبر گفت:

پیشرفت سطح حرفه‌ای‌گری در ورزش‌های الکترونیک طی سال‌های گذشته کاملا روندی صعودی را طی کرده و این امری کاملا بدیهی است. به‌علاوه ساختار بازی League of Legends و رقابت‌های آن روز به روز در حال پیشرفت است.

همچنین جالب است بدانید که اخیرا یک نهاد جدید با نام انجمن جهانی ورزش‌های الکترونیک (WESA) تشکیل شده که هدف آن بالابردن سطح محبوبیت و سازمان‌دهی این رشته است. این نهاد چندی پیش و با همت ESL، لیگ معتبر ورزش‌های الکترونیکی، تاسیس شد و تعدادی از بزرگ‌ترین تیم‌های eSport هم در این راه همکاری کردند. سایت رسمی WESA فعالیت‌های این نهاد را به شرح زیر توصیف کرده است:

هدف WESA معرفی بازیکنان شاغل در ورزش‌های الکترونیکی، استانداردسازی قوانین رقابت‌ها و اعلام درآمد تیم‌ها خواهد بود. به‌علاوه سعی خواهد کرد تا با یک برنامه‌ریزی منظم تیم‌ها، طرفداران و رسانه‌های مختلف را به این رشته‌ها جذب کند و برای اولین بار تمامی سرمایه‌گذاران فعال در این زمینه را گرد هم بیاورد.

منبع: Gamasutra


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده