نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۸

کپ کام: تا سال ۲۰۲۰، بیش از صد میلیون کنسول نسل هشتمی فروخته خواهد شد

بنا به گفته‌های کپ‌کام، ناشر بازی‌های Resident Evil و Dead Rising، تا سال ۲۰۲۰ بیش از صد میلیون کنسول نسل هشتمی به فروش خواهد رسید. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کنزو سوجیموتو،‌ مدیر عامل کمپانی Capcom، در یک جلسه پرسش و پاسخ، اعلام کرد که به نظر او، تا سال ۲۰۲۰، بیش از صد میلیون کنسول نسل هشت در خانه‌ها حضور خواهند داشت:

به نظر ما،‌ بازار بازی‌های ویدیویی، در آینده در سطح جهانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و ما باور داریم که در سال ۲۰۲۰، کنسول‌های خانگی بزرگ، مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه فروش را خواهند شکست.

با توجه به سخنان سوجیموتو، می‌توان این‌طور برداشت کرد که منظور وی از کنسول‌های بزرگ، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 است. با این حال مدت زیادی است که شایعاتی مبنی بر کنسول جدید نینتندو با نام رمز NX در سطح اینترنت پخش شده است و به زودی باید منتظر رونمایی رسمی از این کنسول باشیم. در دیگر شایعات نیز، اخباری منتشر شده که دو کمپانی سونی و مایکروسافت، به زودی قصد دارند کنسول‌هایی با سخت‌افزار قوی‌تر روانه بازار کنند.

از طرف دیگر، بلیک یورگنسن، یکی از مدیران الکترونیک آرتز، چندی پیش اعلام کرده بود که تا پایان سال ۲۰۱۵، بیش از ۵۵ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به فروش رفته است و در مصاحبه‌ دیگری اعلام کرده بود که پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۱۶، بیست و پنج میلیون واحد دیگر نیز به این عدد اضافه شود که اگر این اتفاق رخ دهد، مجموع فروش دو کنسول نسل هشتمی Sony و Microsoft تا پایان سال ۲۰۱۶، به ۸۰ میلیون واحد می‌رسد.

مدتی قبل نیز گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد تا سال ۲۰۱۹، دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان،‌ مجموعا ۱۰۹ میلیون دستگاه فروش خواهند داشت.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدامیک از این پیش‌بینی‌ها به حقیقت می‌پیوندند.

منبع: GameSpot

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده