نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۱

پشتیبانی از بازی‌ های چند دیسکی به قابلیت Backward Compatibility اضافه شد

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که موفق شده قابلیت پشتیبانی از بازی‌های چند دیسکی را به ویژگی Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان اضافه کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

کمپانی مایکروسافت این روز‌ها تمرکز زیادی روی قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان دارد و تقریبا هر هفته بازی‌های جدیدی را برای آن عرضه می‌کند تا لیست آثار قابل بازی ایکس‌باکس 360 روی کنسول نسل هشتمی این کمپانی تکمیل و تکمیل‌تر شود. با این حال یکی از ضعف‌های این قابلیت، عدم پشتیبانی از بازی‌هایی بود که روی چند دیسک عرضه شده بودند و حال مایکروسافت اعلام کرده که این نقص را هم برطرف کرده است.

این خبر توسط میجر نلسون منتشر شد و اولین بازی چند‌دیسکی اضافه شده هم Deus Ex: Human Revolution است که هفته گذشته در دسترس قرار گرفت. نلسون در این مورد گفت:

همگی باید از تیم Backward Compatibility کمپانی تشکر کنیم که توانستند پشتیبانی از بازی‌های چنددیسکی را هم به این قابلیت اضافه کنند.

اولین بار در جریان رویداد E3 2015 بود که فیل اسپنسر اعلام کرد سعی دارند پشتیبانی از بازی‌های چنددیسکی را به Backward Compatibility اضافه کنند. او در آن زمان گفت:

ما کماکان سعی داریم پشتیبانی از بازی‌های چنددیسکی را ممکن کنیم. Lost Odyssey و Blue Dragon بازی‌های محبوب شخص من هستند که به دلیل همین نقص امکان عرضه آن‌ها وجود ندارد. برای عملی کردن این کار، باید سعی کنیم بازی‌های چند دیسکی را تبدیل به بازی‌هایی با یک دیسک کنیم و به همین منظور باید ساختار آن‌ها بررسی و دستکاری شود.

نسخه‌ای از بازی Deus Ex: Human Revolution که اخیرا برای ایکس‌باکس وان عرضه شده، نسخه Director's Cut است که روی چند دیسک برای ایکس‌باکس 360 منتشر شده بود و از مزیت‌هایی مثل باس‌فایت‌های بهتر و هوش مصنوعی و گرافیک ارتقا یافته نسبت به نسخه اصلی بهره می‌برد. از دیگر بازی‌های مشهور ایکس‌باکس 360 که روی چند دیسک عرضه شده بودند، می‌توان به Mass Effect 2 و Halo 4 و Mass Effect 3 اشاره کرد که احتمال عرضه آن‌ها از طریق «قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل» در آینده نزدیک وجود دارد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده