نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳

فروش بازی Star Wars Battlefront به ۱۴ میلیون نسخه رسید

شرکت الکترونیک آرتز، گزارش مالی سه ماهه چهارم و کلِ سال مالی ۲۰۱۶ خودش را ارائه داد و رقم حیرت انگیز ۱/۰۱ میلیارد دلاری را به عنوان سود کلی خودش گزارش کرد که حتی از سود ۷۸۵ میلیون دلاری بخش گیمینگ سونی نیز بیشتر است. با زومجی همراه باشید.

شرکت الکترونیک آرتز امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم و سال مالی کاملش را که تا ۳۱ مارس ادامه داشت، ارائه کرد. این شرکت در حالی گزارش خود را منتشر کرده که بازی Star Wars Battlrfront با فروش ۱۴ میلیون کپی (۱ میلیون بیشتر از چیزی که در ماه ژانویه گزارش داده بودند) نقطه‌ی روشن گزارش آنها به حساب می‌آید. EA همچنین برای سه ماهه‌ی مالی و سال مالی خودش نیز گزارش سوددهی داده است.

در دیگر خبری که مربوط به Battlefront است، الکترونیک آرتز گفته است که بیش از ۱۵ درصد از افرادی که بازی را تجربه کرده‌اند «به تازگی به اکوسیستم الکترونیک آرتز وارد شده‌اند»، هر چند ما نمی‌دانیم که این بازی نسبت به دیگر بازی‌های EA چه وضعیتی دارد.

الکترونیک آرتز برای بدست آوردن حق ساخت بازی‌های Battlefront و Star Wars هزینه‌ای را به شرکت دیزنی پرداخت می‌کند و بنابراین حاشیه‌ی سود آنها روی این بازی‌ها احتمالاً به خوبی سایر مجموعه‌هایی که متعلق به خودشان هستند (مانند Mass Effect یا Battlefiled) نیست. با این حال، ۱۴ میلیون نسخه فروخته شده از این بازی رقمی قابل توجه است؛ در واقع، این رقم بیشتر از برآوردهای خود الکترونیک آرتز برای این بازی است.

با نگاهی به آینده، الکترونیک آرتز پیشنهاد داده است که امکان دارد دنباله‌های متعددی برای Battlefront در دست ساخت باشند. اندرو ویلسون، مدیر این کمپانی، در یک بیانیه گفت:

سال مالی ۲۰۱۶ برای الکترونیک آرتز شگفت انگیز بود چرا که توانستیم صدها میلیون گیمر را با بازی‌های عالی و جدیدمان پیوند دهیم و به آنها کمک کردیم تا از طریق سرویس‌های غنی و پویای آنلاین ما با یکدیگر در ارتباط باشند. سال پیش رو نیز با هیجان زیادی همراه است. طرفداران با جنگ‌های شدید و ابعاد وسیع Battlefield 1 به هیجان آمده‌اند، بازی‌های EA Sports ما قدمی بزرگ را از نظر نوآوری خواهند برداشت و ما با پرطرفدارترین برندهایمان تجربیات جدیدی را برای گیمرهای بیشتر روی وسایل بیشتری خواهیم آورد.

در ادامه می‌توانید دیگر جزئیات حائز اهمیت و مربوط به بازی‌ها را که در گزارش مالی الکترونیک آرتز آمده‌اند، مشاهده کنید:

star-wars-battlefront-battle-of-jakku

  • الکترونیک آرتز با تکیه بر «منابع موجود» و تخمین‌های خودش ادعا کرده که ناشر شماره ۱ در خصوص بازی‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در غرب است.
  • الکترونیک آرتز با اتکا بر داده‌های به دست آمده از App Annie ادعا کرده که ناشر شماره ۱ در زمینه تعداد بیشترین دانلود بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۱۵ بوده است.
  • بیش از ۵۴ میلیون نفر در طول سال مالی به انجام بازی‌های EA Sports روی کنسول‌ها پرداخته‌اند که نسبت به سال گذشته با ۶۵ درصد افزایش همراه بوده است.
  • در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی سری Battlefield روی تمام نسخه‌ها ۹/۴ میلیون گیمر متفاوت را به خود دیده است.
  • جامعه‌ی گیمرهای The Sims 4 «در طول سال مالی تقریباً افزایشی دو سومی داشته‌ است» هرچند عدد بخصوصی در این زمینه فاش نشده است. بعلاوه، The Sims FreePlay به رقم ۲۰۰ میلیون بار نصب روی موبایل رسیده است.
  • تعداد گیمرهای فعال Madden NFL Mobile حدود ۳۰ درصد در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی افزایش داشته است.

نکات مهم در زمینه عملکرد اقتصادی را نیز می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • درآمد حاصل شده در کل سال مالی رقم ۴/۵۶۶ میلیارد دلار بوده است. از این مقدار ۵۵ درصد یا ۲/۵۳۱ میلیارد دلار از محل منابع دیجیتالی بوده است. این رقم بیشتر از درآمد زایی ۴/۳۱۹ میلیارد دلاری در سال مالی گذشته بوده است.
  • سود حاصله برای کل سال مالی رقم ۱/۰۱ میلیارد دلار بوده است که بیشتر از سود ۸۰۶ میلیون دلاری بدست آمده در سال مالی گذشته است.
  • برای سه ماهه‌ی چهارم سال مالی، درآمد حاصله ۹۲۴ میلیون دلار بوده است که بیشتر از درآمد ۸۹۶ میلیون دلاری بدست آمده در مدت زمان مشابه سال مالی گذشته است.
  • سود حاصل در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۱۶۱ میلیون دلار بوده است که بیشتر از سود ۱۲۵ میلیون دلاری بدست آمده در مدت زمان مشابه سال مالی گذشته است.

شرکت الکترونیک آرتز به زودی جلسه‌ای را برای ارائه گزارش مالی خود برگزار خواهد کرد که در طول آن در مورد این نتایج صحبت خواهد کرد و به سؤالات تحلیلگران پاسخ خواهد داد. همچنین این احتمال وجود دارد که اخبار بیشتری در این زمینه بدست آید. پس با زومجی همراه باشید.

نظر شما در مورد نتایج مالی شرکت الکترونیک آرتز و کیفیت کلی بازی‌های این شرکت چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده