// چهار شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۸

دیجیتال فاندری: Uncharted 4 بهترین بازی کنسولی تا به امروز است

بالاخره بازی مورد انتظار Uncharted 4: A Thief's End در سراسر جهان منتشر شد. حال گروه دیجیتال فاندری به بررسی فنی ابعاد مختلف این بازی پرداخته و نتایج آن را در گزارشی مفصل منتشر کرده است. با زومجی همراه باشید.

گروه دیجیتال فاندری (Digital Foundry) که جزء متخصص‌ترین گروه‌های حوزه فناوری است و در بررسی سخت‌افزارها و تکنولوژی‌های مرتبط با حوزه گیم ید طولایی دارد، در جدیدترین مقاله خود به بررسی جنبه‌های فنی بازی Uncharted 4: A Thief's End، محصول جدید استودیو ناتی داگ پرداخته است.

در ابتدای امر، گروه دیجیتال فاندری Uncharted 4 را «یک بازی که تجربه آن برای همه لازم است و همچنین ترکیبی نادر از گیم‌پلی فوق‌العاده و جلوه‌های بصری باکیفیت» توصیف کرده و اعلام می‌کند که «Uncharted 4 همان حد نهایی قدرت فنی است که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم.» اما این تمام ویژگی‌های مثبت چهارمین بازی سری آنچارتد نیست، زیرا در ادامه دیجیتال فاندری اذعان می‌کند که «بخش‌های از پیش برنامه‌ریزی شده چشمگیر هستند، نقشه بسیار بزرگتر شده‌ است، شخصیت‌ها و محیط‌ها با جزئیات بیشتری طراحی شده‌ و مکانیک‌های گیم‌پلی غنای بالاتری نسبت به گذشته دارند.» برطبق اعلام این گروه، استودیو ناتی داگ به واسطه بهره‌گیری از جدیدترین نسخه موتور اختصاصی خود توانسته است «از ویژگی‌های رندر جدید و متنوعی بهره ببرد.»

 

بازی Uncharted 4 در بخش کمپین با رزولوشن 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه و در بخش چندنفره با رزولوشن 900p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. به احتمال زیاد تفاوت نرخ فریم بین بخش‌های کمپین و چندنفره برای برخی از طرفداران ناامیدکننده باشد، اما با مشاهده جلوه‌های بصری بی‌مانند و مثال‌زدنی این بازی که به اعتقاد دیجیتال فاندری «بهترین جلوه‌های بصری تاریخ بازی‌های کنسولی هستند» بدون شک این موضوع را نادیده خواهند گرفت. در بخش فنی جلوه‌های بصری آخرین ماجراجویی نیتن دریک، دیجیتال فاندری به نکاتی از جمله «لبه‌های نازک بی‌اشکال، Shader Aliasing تقریبا محو، نورهای ثابت، دقت در طراحی سلاح‌های نیتن و طراحی باجزئیات و کامل شاخ و برگ درختان که از راه دور نیز قابل مشاهده است» اشاره می‌کند.

در بخش طراحی شخصیت‌ها، دیجیتال فاندری بازی Uncharted 4 را یک سر و گردن بالاتر از بازی‌های Halo 5: Guardians و Quantum Break و Rise of the Tomb Raider می‌داند و در مقاله خود می‌نویسد «Uncharted 4 طراحی شخصیت‌ها را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.» برطبق گزارش این گروه، پوست و ماهیچه‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند و «مطابق با واقعیت حرکت کرده و تغییر شکل می‌دهند.» این در حالی است که لباس و حتی موهای زائد سینه نیتن نیز به عوامل محیطی از جمله باد، واکنش نشان می‌دهند. علی‌رغم اینکه دیجیتال فاندری بازی Uncharted 4 را به دلیل بهره‌گیری از میان‌پرده‌های از پیش پردازش نشده و طراحی هوش مصنوعی بهتر تحسین می‌کند، اما در قبال بارگذاری‌های نسبتا طولانی، کیفیت نامناسب سایه‌زنی‌ها  و محدودیت‌ها و اشکالات حالت عکس‌برداری، لب به شکایت می‌گشاید.

Uncharted 4

در پایان‌بندی و جمع‌بندی بررسی ابعاد فنی Uncharted 4، گروه دیجیتال فاندری گفته است:

پر واضح است که استودیو ناتی داگ تعهدی نسبت به ارائه برترین محصول داشته و این امر به حقیقت پیوسته است زیرا که Uncharted 4 بهترین بازی منتشر شده بر روی کنسول است که تاکنون بررسی کرده‌ایم.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده