نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷

سایونیکس: توسعه بازی برای پلی استیشن 4.5 فرقی با یک پلتفرم جدید ندارد

جرمی دانام، معاون رئیس استودیوی سایونیکس، سازنده‌ی بازی Rocket League، اعتقاد دارد که پلی‌ استیشن 4.5 در صورت واقعی بودن، تفاوت زیادی با یک پلتفرم جدید نخواهد داشت. با زومجی همراه باشید.

پلی‌استیشن 4.5 به آهستگی با شایعات و گزارش‌هایی که هر چند وقت یک بار مطرح می‌شوند در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است. اگر چه این کنسول هنوز به شکل رسمی معرفی نشده اما جرمی دانام طی یک مصاحبه با وب سایت گیمربولت گفته است که توسعه‌ی بازی برای پلی‌استیشن 4.5 چندان تفاوتی با ساخت یک بازی برای یک پلتفرم دیگر نخواهد داشت.

اخیراً شایعات زیادی در مورد یک پلی‌استیشن 4 قوی‌تر به گوش می‌رسند و اگر چه تا کنون بیانیه‌ی رسمی در این خصوص صادر نشده است، ولی به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن 4.5 یا Neo واقعی باشد. هرچند برخی از بازیسازان ایده‌ی پلی‌استیشن 4 به روز شده را بطور علنی مورد انتقاد قرار داده‌اند، سازنده‌ی بازی Rocket League چنین اظهار نظر کرده است که ساخت بازی برای این کنسول فرقی با یک کنسول جدید ندارد. جرمی دانام به سایت گیمربولت گفته است:

تنها مسأله این است که آیا شما می‌توانید از یک پلتفرم دیگر حمایت کنید یا خیر و این واقعاً تنها چیزی است که دارای اهمیت است. اینکه خوبی‌ها و بدی‌های یک سخت افزار چگونه هستند یا زمان اضافی مورد نیاز برای ساخت بازی، یا حجم محتویات جدیدی که مجبور به ساختش هستید، اینها چیزهای هستند که تمام توسعه دهندگان مجبور هستند برای هر پلتفرم جدیدی بسازند، حال چه [آن پلتفرم] برای سونی یا مایکروسافت باشد یا iPad باشد.

در انتها به نظر می‌رسد این فرض که یک SKU جدید مانند پلی‌استیشن 4.5 چیزی بیشتر از یک پلتفرم جدید برای ساخت بازی نیست امری منطقی است. اگر این به معنای ایجاد یک مشکل برای بازیسازان باشد فقط یک مسأله مطرح خواهد شد، آیا بازیسازها قادر هستند یک پلتفرم دیگر را نیز پشتیبانی کنند؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

 منبع: OverClock3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده