نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۴

سازنده Titanfall سرگرم ساخت یک بازی از مجموعه جنگ ستارگان است

استودیو ریسپاون، سازنده‌ی بازی Titanfall، بر اساس مجموعه‌ی جنگ ستارگان (Star Wars) یک بازی اکشن-ماجراجویی برای الکترونیک آرتز می‌سازد. با زومجی همراه باشید.

پاتریک سودرلاند، معاون اجرایی استودیو‌های الکترونیک آرتز، طی پستی اعلام کرد که این کمپانی با همکاری استودیو ریسپاون (Respawn Entertainment) سرگرم ساخت یک بازی تازه است. به‌گفته‌ی وی، این اثر یک «بازی اکشن-ماجراجویی کاملاً جدید است که از دید سوم-شخص روایت می‌شود و ماجراهای آن در دنیای Star Wars اتفاق می‌افتد». الکترونیک آرتز و ریسپاون هنوز نام این بازی را فاش نکرده‌اند.

ریسپاون هم‌اکنون بر روی بازی Titanfall 2 کار می‌کند که بنا به شنیده‌ها، تا پایان سال جاری میلادی به بازارها عرضه خواهد شد. ریسپاون همان استودیویی است که وینس زامپلا و جیسون وست، خالقین بازی‌های Call of Duty، پس از جدا شدن از اینفینیتی وارد (Infinity Ward) آن را در سال ۲۰۱۰ تاسیس کردند.

سودرلاند در ادامه‌ی پست‌اش در وب‌سایت EA نوشت:

طی سال‌های اخیر، من این امکان را داشته‌ام که زمان زیادی را با وینس زامپلا و گروه‌اش بگذرانم. وسواس آن‌ها در زمینه‌ی ساخت بازی‌هایی با حس‌وحال شگفت‌انگیز [از دلایلی است که] باعث شده Titanfall یکی از موفق‌ترین عرضه‌ها را در میان بازی‌های جدید این نسل داشته باشد.

تا اینجا اطلاعات چندانی از ساخته‌ی جدید وست و زامپلا در دست نداریم؛ اما با توجه به سابقه‌ی سازندگان انتظار می‌رود که در بدترین حالت، با اثر قابل قبولی سر و کار داشته باشیم. در این میان، سودرلاند برای دیدن نتیجه‌ی کار هیجان‌زده است؛ نتیجه‌ای که به‌گفته‌ی خودش از در کنار هم قرار گرفتن «ریزبینی عالیِ» ریسپاون و «پتانسیل‌های Star Wars» به دست می‌آید.

بسته الحاقی Outer Rim بازی Star Wars Battlefront تصویری از بسته الحاقی Outer Rim بازی Star Wars Battlefront

مراحل توسعه‌ی بازی مذکور به سرپرستی استیگ آسموسن (Stig Asmussen)، کارگردان بازی God of War 3، در حال انجام است. او که در سال ۲۰۱۴ به ریسپاون پیوسته بود، درباره‌ی بازی جدید Star Wars در وبلاگ‌اش نوشت:

من در تمام دوران زندگی‌ام بازی‌های استار وارز را تجربه کرده‌ام و اکنون این فرصت برایم فراهم شده تا یک بازی جنگ ستارگان بسازم. علاوه بر این، من امکان‌اش را دارم که این کار را در [استودیوی] ریسپاون انجام دهم؛ استودیویی که جمعی از بااستعدادترین بازی‌سازان، هنرآفرینان، رویاپردازان و مهم‌تر از همه، حامیان [گیمرها]، را در خود جای داده است. بخت با من یار بوده که توانسته‌ام با [این مجموعه] همکاری کنم. ما هم مثل همه‌ی شما، برای شور و شوق‌مان به Star Wars حد و مرزی نمی‌شناسیم. زمانی که مشخص شد برنامه‌ی بعدی ما [ساخت بازی Star Wars است]، کل کمپانی غرق در شادی شد.

آسموسن در نوشته‌های‌اش با اشاره به اینکه فرصت مشارکت در ساخت چنین اثری «تنها یک‌بار در زندگی» پیش می‌آید، تأکید کرد که بازی جدید استودیو ریسپاون شایسته‌ی نام جنگ ستارگان خواهد بود. او در ادامه نوشت:

ما متعهد می‌شویم که تمام [مراحل ساخت] را با احترام به میراث Star Wars [پیش ببریم] و این مسأله به‌عنوان یکی از اصول [اصلیِ] طراحی بازی مدنظر قرار خواهد گرفت. طرفداران باید انتظار کیفیتی مثال‌زدنی را داشته باشند؛ [کیفیتی] که اولین‌بار با Titanfall در ریسپاون شکل گرفت.

سرپرست توسعه‌دهندگان بازی جدید Star Wars سپس به تمایل قلبی‌اش برای اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر اشاره و از بابت خشک‌وخالی بودن اخبار معرفی این اثر با هواداران جنگ ستارگان ابراز همدردی کرد. آسموسن در ادامه نوشت:

ما با تشکیل یک تیم کوچک، ولی فوق‌العاده بااستعداد، دانه‌های [موردنیاز] را کاشته‌ایم و برای سفر شگفت‌انگیزی که در پیش است آماده شده‌ایم.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید بازی جدید ریسپاون چطور از کار دربیاید؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده