نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۲

اپیک گیمز: هزینه ساخت Gears of War 4 توسط ما ۱۰۰میلیون دلار می‌شد

تیم سویینی، مدیرعامل استودیوی اپیک گیمز، هزینه‌ی تقریبی ساخت Gears of War 4 اپیک گیمز را ۱۰۰ میلیون دلار ارزیابی کرده و گفته است تنها در صورت دست یابی بازی به موفقیتی بزرگ احتمال داشت از بابت ساخت آن ضرر ندهند. با زومجی همراه باشید.

تیم سویینی در جدیدترین مقاله‌ی «پالیگان فیچر» در ارتباط با گذشته و آینده‌ی اپیک گیمز و اینکه چرا این شرکت مدل‌های توسعه و اقتصادی خود را تغییر داده، صحبت کرده است. در این روایت سویینی در مورد چگونگی اثر گذاری افزایش بودجه‌ی ساخت سری Gears of War و همچنین عدم توافق با مایکروسافت بر تصمیم اپیک گیمز جهت تمرکز بیشتر روی بازی‌های رایگان (Free-to-Play) صحبت کرده است.

سویینی فاش کرد که هزینه‌ی ساخت بازی اولیه سری Gears of War در سال ۲۰۰۶ برای ایکس‌باکس 360 تنها ۱۲ میلیون دلار بوده است و این بازی در نهایت موفق شده  حدود ۱۰۰ میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد. او گفت:

آن [بازی] خیلی سود آور بود.

هرچند، بودجه‌ی ساخت دنباله‌ی این بازی افزایش قابل توجهی داشت. تخمین زده می‌شود که Gears of War 3 هزینه‌ی ساختی حدوداً چهار تا پنج برابر بیشتر از بازی اول (چیزی حدود ۴۸ تا ۶۰ میلیون دلار) داشته باشد. برنامه‌ی اپیک گیمز برای Gears of War 4 (قبل از فروش حق مالکیت معنوی سری Gears of  War به مایکروسافت) این بوده است که یک بازی ۱۰۰ میلیون دلاری بسازد. او در مورد سری Gears of War در طول این سال‌ها گفت:

سود [حاصل از ساخت بازی‌] کمتر و کمتر می‌شد. ما حساب کردیم که اگر قرار باشد Gears of War 4 را بسازیم بودجه‌ی لازم برای آن ممکن بود به راحتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شود و اگر بازی با موفقیتی عظیم روبرو می‌شد ممکن بود ضرر ندهیم. هر چیزی کمتر از این می‌توانست ما را از این تجارت خارج کند.

gears-of-war-multiplayer

او ادامه داد:

این چیزی بود که باعث شد ما [به جلو] حرکت کنیم و مدل اقتصادی [خودمان] را تغییر دهیم.

بازی بعدی اپیک گیمز Paragon، یک بازی رایگان و رقابتی چند نفره‌ی آنلاین (MOBA) است. این استدیو روی یک نسخه‌ی رایگان از بازی Unreal Tournament نیز کار می‌کند، در حالی که هنوز مدل اقتصادی بازی Fortnite مشخص نشده است. این مدیر اجرایی همچنین داستانی را در خصوص یکسری اختلاف نظرها بین اپیک گیمز و مایکروسافت در خصوص بازی Gears of War: Judgment (که توسط استودیوی پیپِل کَن فِلای و در خارج از اپیک گیمز توسعه یافت) تعریف کرد. او گفت:

هنگامی که ما Gears of War: Judgment را عرضه کردیم، عده‌ای از کاربران بازی در خصوص تمام مراحل آنلاینی که ما درست کرده بودیم شکایت می‌کردند. می‌دانید؟ ما متوجه شدیم که یک سری مشکل وجود دارند که باید دوباره روی آنها کار می‌کردیم. باید یکسری محتویات جدید می‌‎ساختیم و [سپس] بخش آنلاین را پیرامون یک بازی جدید عرضه می‌کردیم، درست مانند همان پروژه‌ای که موجب پیدایش Unreal Tornament شد.

ما تمام این نقشه‌ها را برای انجام [در سر] داشتیم و بنابراین به مایکروسافت رفتیم و گفتیم «هی، ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم» و آنها گفتند «نه، شما نمی‌خواهید این کار را انجام بدهید.»

سویینی گفت که اپیک گیمز درخواست هیچ پولی نداشت، بلکه ایده‌‌‎ی آنها به عنوان سازنده‌ی بازی «با مدل اقتصادی [مایکروسافت] سازگاری نداشت و بنابراین آنها جواب نه دادند.» در همان زمان بود که نگرانی سویینی به خاطر حضور در تجارتی که یک شرکت دیگر بین سازنده‌ی بازی و گیمرها قرار می‌گرفت، آغاز شد. او گفت:

این باعث شد که من به وضوح خطر داشتن یک ناشر یا هر کس دیگری را که بین توسعه دهندگان بازی و گیمرها قرار می‌گیرد و اینکه این فرایند تا چه حد می‌توانست برای سلامت یک بازی و طرفدارانش کشنده و مخرب باشد، درک کردم.

داستان کامل وب سایت پالیگان خواندنی است و مسائل زیادی را در خصوص گذشته و آینده‌‎ی اپیک گیمز توضیح می‌دهد. اما با وجود تمام این اتفاقات Gears of War 4 در استودیوی کوالیشن مایکروسافت در حال توسعه است. بخش چندنفره‌ی آزمایشی بازی اواخر هفته‌ی گذشته به پایان رسید و بازی در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

راد فرگوسن، رئیس استودیوی کوالیشن، که قبلاً در اپیک گیمز روی ایده‌ی اولیه Gears of War 4 کار می‌کرد به تازگی توضیحاتی را در خصوص تفاوت دو نسخه‌‌ی در حال ساخت این بازی (در استودیوهای اپیک گیمز و کوالیشن) ارائه داده است. هرچند مایکروسافت در خصوص بودجه‌ی ساخت Gears of War 4 چیزی نگفته است با این حال فکر نکردن به بودجه‌ی تخمینی ۱۰۰ میلیون دلاری سویینی برای این بازی بسیار سخت است.

نظر شما در مورد تصمیم مایکروسافت و مخالفتش با اپیک گیمز برای تبدیل کردن Gears of War به یک بازی آنلاین رایگان مانند Unreal Tournament جدید چیست؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده