// سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹

جمع‌بندی روزانه: The Witcher خبرساز، گزارش مالی مایکروسافت و فیلم The Last of Us

یک روز دیگر گذشت و امروز هم مطالب زیادی در زومجی به نگارش در آمد. در جمع‌بندی مطالب امروز زومجی، به مهم‌ترین رویداد‌های روز دنیای بازی‌های ویدیویی که در سایت مخابره شدند، می‌پردازیم.

یونیتی، دایرکت‌ایکس ۱۲ و مایکروسافت

ظاهرا این روزها شرکت یونیتی که یکی از کمپانی‌های پیشرو تولید موتور گرافیکی است، با مایکروسافت روابط حسنه و خوشی دارد. توماس یاکوباسکاس در وبلاگ رسمی یونیتی در مورد روند توسعه‌ی نسخه‌های جدید این موتور بازی‌سازی برای استفاده از تمام ظرفیت‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ توضیح داده است. با وجود حجم زیاد کاری که برای دستیابی به این هدف باید انجام شود، او این امر را فقط حرکتی منطقی و نه ضروری می‌داند.
 

The Witcher و سی‌دی پراجکت امروز با دستان پر آمدند

استودیوی سی‌دی پراجِکت رِد سرانجام به شایعات پیرامون رزولوشن اجرایی بازی The Witcher 3: Wild Hunt روی کنسول‌های نسل هشتمی پایان داد و اعلام کرد این بازی با رزولوشن 1080p بر روی پلی‌استیشن ۴ و 900p روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شود. از طرفی، استودیوی سی‌دی پروجکت رد اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ساخت نسخه‌ی بازسازی شده از شماره‌ی اول و دوم بازی The Witcher  برای پلی‌استیشن 4 ندارد. در خبر دیگر پیرامون The Witcher 3، استودیو سازنده در خبری خوشحال کننده تایید کرد کاربران بازی The Witcher 3: Wild Hunt می‌توانند سیوهای خود را از نسخه‌های قبلی به این بازی انتقال دهند.
 

فروش ۶.۶ میلیون کنسول ایکس‌باکس در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴

مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که توانسته در سه ماه‌ی چهارم سال گذشته بیش از ۶.۶ میلیون دستگاه کنسول ایکس‌باکس ( ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360) به فروش برساند.
 

تاخیر در ارائه گزارش مالی سونی به علت حمله هکرها به سونی پیکچرز

سونی پیکچرز گزارش مالی مربوط به سال ماهه اول سال ۲۰۱۵ میلادی خود را به علت هک شدن شبکه این شرکت و لو رفتن فیلم مصاحبه و حواشی آن یک ماه با تاخیر ارائه خواهد کرد.
 

در World of Warcraft عکس سلفی بگیرید!

استودیو بلیزارد در بسته بروزرسانی شماره ۶.۱ امکان گرفتن عکس‌های سلفی را به بازی محبوب خود یعنی World of Warcraft اضافه کرده است. حالا خیلی راحت می‌توانید از چهره شخصیت خود در بازی عکس بگیرید. این دوربین با نام S.E.L.F.F.I.E Camera در این بسته بروزرسانی گنجانده شده است.
 

فیلم The Last of Us با وجود تغییرات گسترده، همچنان وفادار به بازی است

همان‌طور که می‌دانید قرار است فیلمی براساس The Last of Us، بازی آخرالزمانی ناتی داگ ساخته شود. طبق گفته‌ی نیل دراک‌من، فیلم سینمایی The Last of Us دقیقا داستان بازی را روایت نمی‌کند، اما در مجموع عناصر زیادی از این بازی در فیلم دیده می‌شود.
  apple iphone

درآمد حاصل از اپ‌استور اپل بیشتر از باکس‌آفیس هالیوود است

وقتی مردم به سرگرمی و دنیای آن فکر می‌کنند، معمولا ذهن آن‌ها به سمت صنعت هالیوود و فیلم‌سازی سوق پیدا می‌کند و آن را پردرآمدترین صنعت سرگرمی تلقی می‌کنند اما دیگر این‌طور نیست و درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های موبایل در اپ‌استور اپل از باکس آفیس هالیوود پیشی گرفته است.
 

Wii-U

آماری از پرفروش ترین کنسول‌‌ها و بازی‌های سال ۲۰۱۴ در ژاپن

در سال ۲۰۱۴ کنسول 3DS و بازی‌های آن در لیست پرفروش ترین بازی‌ها و کنسول‌های خانگی رده‌ی اول را بدست آوردند. برای سونی و پلی‌استیشن، کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا  با فروش ۱.۱۴ میلیون دستگاه و پلی‌استیشن ۴ با فروش ۹۲۵ هزار دستگاه، بهترین عملکرد را داشتند.
 

با دنیای شگفت‌انگیز کورتانا آشنا شوید

دوست داشتن یک هوش مصنوعی شاید عجیب به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. کورتنا که زمانی تنها به عنوان یکی از نمادهای Halo شناخته می‌شد، حالا نقش بسیار پررنگ‌تری در دنیای نرم‌افزار مایکروسافت ایفا می‌کند. اما تفاوت کورتنای Halo با کورتنای گوشی‌های هوشمند چیست؟ محسن وزیری در مقاله‌آی جالب به این مسئله پرداخته است.
 

معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان ویندوزفون

شاید شما هم از کسانی باشید که گوشی ویندوزفون دارید و به دنبال بازی‌های با کیفیت و البته رایگان برای دستگاه خود هستید. در مقاله‌ی پیش رو به معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان ویندوزفونی خواهیم پرداخت که شما را تا مدت‌ها می‌تواند به خود مشغول کنند.
  نظر شما در مورد مطالب زومجی چیست؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم روز به روز به کیفیت این رسانه‌ی تخصصی بازی‌های ویدیویی بیافزاییم. تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده