نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳

اینفینیتی وارد: Infinite Warfare علی رغم فضایی شدن، یک Call of Duty اصیل است

بازی Call of Duty: Infinite Warfare رسما معرفی و اعلام شد که نبرد‌های فضایی نقشی اساسی در بازی ایفا خواهند کرد. حال سازندگان این اثر در استودیو اینتیفیتی وارد، از دلایل خود برای انتخاب یک اتمسفر فضایی در بازی و پایبندی آن به ریشه‌های سری می‌گویند.

نسخه‌های Modern Warfare سری ندای وظیفه و حتی نسخه‌هایی از بازی که در زمان جنگ جهانی دوم جریان داشتند، همواره برای طرفداران بازی‌های سبک تیراندازی اول‌شخص خاطره‌انگیزند. دلیل این امر هم وجود نبرد‌هایی بود که کاملا حس یک جنگ واقعی و گاها نابرابر را روایت می‌کرد و در آن شاهد از خود گذشتگی قهرمانان، نبرد برای دفاع از میهن و در کل یک داستان احساسی بودیم. ویژگی‌هایی که در نسخه‌های اخیر بازی رنگ باختند و نبرد‌هایی تخیلی با داستان‌هایی عجیب جای آن‌ها را گرفتند؛ اتفاقی که خیلی هم به مذاق طرفداران قدیمی Call of Duty خوش نیامد.

حال کمپانی اکتیویژن نسخه جدید بازی را با نام Call of Duty: Infinite Warfare معرفی کرد که داستان آن در آینده‌ای نزدیک و در فضا جریان دارد. همین اتفاق هم موجب شد تا طرفداران شروع به انتقاد از سازندگان کنند و نسخه جدید را هم دنباله‌رو قسمت‌های اخیر بدانند. ولی به نظر می‌رسد که استودیو Infinity Ward چنین عقیده‌ای ندارد و اعلام کرده که بازی علی‌رغم جریان داشتن در محیط فضایی، هنوز هم حس و حال بازی‌های موفق سری را خواهد داشت. تیلو کوروساکی، طراح روایت داستانی بازی، در این مورد گفت:

فضا همانند یک اقیانوس عمیق و تاریک است. به همین دلیل هم کسب اطلاعات از فناوری‌های نیروی دریایی کمک زیادی به ما می‌کند.

در Infinite Warfare گیمر‌ها نقش «نیک رِیِس» را ایفا خواهند کرد که یک خلبان است و در بازی وظیفه هدایت سفیه جنگی «Retribution» را به عنوان یکی از آخرین سفینه‌های باقی‌مانده در زمین برعهده خواهد داشت که بخش اعظمی از ماموریت‌های وی در محیط‌های فضایی انجام می‌شوند. ولی به دلیل شباهت فضا به یک اقیانوس عظیم که به آن اشاره کردیم، سازندگان بازی با تعدادی از افسران سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا در ساخت بازی همکاری کرده‌اند. جیکوب مینکُف، طراح بازی، اعلام کرد که سازندگان هر روز با این افسران همفکری می‌کنند تا بتوانند به بهترین شکل نبرد‌های نظامی واقع‌گرایانه را در محیط فضایی بازی شبیه‌سازی کنند.

| | دانلود 720p HD از شاتل‌لند | تماشا از یوتیوب

داستان این بازی در آینده‌ای نزدیک جریان خواهد داشت و گروهی به نام «Settlement Defense Front» دشمن اصلی خواهد بود؛ اعضای این گروه در اصل نیرو‌های سابق اتحاد فضایی آمریکا هستند که پس از یک درگیری در سال‌های گذشته، جدا شده و گروه مستقلی را تشکیل می‌دهند. حال این نیرو‌ها در حال تصرف پایگاه‌های فضایی هستند که منابع موردنیاز مردم کره زمین از آن‌ها تامین می‌شود و به همین دلیل هم ارتش آمریکا تصمیم به مقابله با آن‌ها می‌گیرد.

کوروساکی اعلام کرد با اینکه بازی در زمان آینده و جایی رخ می‌دهد که انسان‌ها بر روی دیگر سیارات منظومه شمسی زندگی می‌کنند، ولی هنوز هم مبارزات آن حس نبرد‌های زمینی را خواهند داشت؛ ویژگی که در نسخه‌های موفق سری اصلی‌ترین عامل محبوبیت بازی بود:

بازی در محیطی فضایی رخ می‌دهد و در آن شاهد جنگ انسان با انسان خواهیم بود. Infinite Warfare یک تجربه نظامی کاملا واقع‌گرایانه خواهد بود و شک نداریم که طرفداران قدیمی سری ندای وظیفه از تجربه آن لذت خواهند برد. چرا که این بازی شبیه به چیزی جز یک Call of Duty نخواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب نسخه جدید ندای وظیفه، بخش داستانی بازی است؛ جایی که سازندگان قصد دارند به نوعی حس فرمانده یک گروه بودن را به بهترین شکل ممکن القا کنند. داستان این بخش توسط برایان بلوم (که صدا پیشه نیک رِیِس هم هست)، کوروساکی و مینکُف نوشته می‌شود و کوروساکی آن را به شکل زیر توصیف کرده است:

ما قصد داریم در این نسخه گیمر را کاملا در نقش نیک رِیِس قرار دهیم که فرمانده سفینه Retribution است و هزار نفر نیرو هم از دستورات وی پیروی می‌کنند. رِیِس در بازی شرایطی را تجربه می‌کند که باید تصمیمات سختی اتخاذ کند و البته می‌تواند به انتخاب خود به اهداف متفاوتی حمله کند. در عین حال وی باید از دستورات فرماندهان مافوق خود نیز پیروی کند و به همین دلیل در برخی مراحل هم باید به قسمت‌هایی حمله کنید که به شما دستور داده شده است. داستان این بازی قرار نیست از دید یک سرباز ساده روایت شود، بلکه شما یک فرمانده هستید و داستان بازی را می‌توان بیشتر به فیلم نجات سرباز رایان تشبیه کرد.

پس به استناد صحبت‌های کوروساکی، داستان Infinite Warfare در اصل خطی خواهد بود، ولی در قسمت‌هایی هم گیمر می‌تواند با انتخاب خودش مراحل مختلفی را انجام دهد. در ادامه مصاحبه سازندگان بازی،‌ مینکاف دلیل انتخاب فضا را به عنوان محل وقوع داستان بازی شرح داد:

سری ندای وظیفه تقریبا تمامی محیط‌های ممکن در کره زمین را در نسخه‌های خود گنجانده و حال زمان تجربه کردن محیط‌های جدید فرا رسیده است. در این نسخه شما می‌توانید بر روی کره زمین باشید و پس از آن با استفاده از سفینه خودتان به فضا بروید و در درگیری‌های فضایی شرکت کنید. می‌توانید در داخل سفینه Retribution قدم بزنید، به مقر فرماندهی بروید و از آن‌جا به نیروهای خودتان دستور حمله به دشمن را بدهید. تمامی این‌ها حسی مثال‌زدنی را به ارمغان خواهند آورد.

بازی Call of Duty: Infinite Warfare در تاریخ ۱۴ آبان برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده