نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳

نینتندو برای عرضه کنسول NX‌ عجله نمی کند

صحبت‌های جدید تاتسومی کیمیشیما، مدیر عامل نینتندو، حکایت از این دارند که بر خلاف Wii U، آنها نینتندو NX را با ضرر نخواهند فروخت و در عین حال کیفیت بازی‌های کنسول در زمان عرضه‌اش را نیز عاملی پر اهمیت می‌دانند. با زومجی همراه باشید.

نینتندو جزئیات جدید و بیشتری را از کنسول جدید خود یعنی نینتندو NX به اشتراک گذاشت. امروز ترجمه‌ی انگلیسی صحبت‌های تاتسومی کیمیشیما در جلسه‌ی پرسش و پاسخ با سهامداران منتشر شد. در این جلسه، فردی پرسید که آیا نینتندو NX مانند Wii U در سال ۲۰۱۲ با ضرر فروخته خواهد شد یا خیر؟ کیمیشیما گفت که انتظار ندارد چنین اتفاقی رخ دهد و دلیلش را نیز توضیح داد. او گفت:

ما به عرضه‌ی سخت‌افزار [NX] با ضرر فکر نمی‌کنیم. زمانی که Wii U عرضه شد، ین (واحد پول ژاپن) بسیار قدرتمند بود. فرض من این است که چنین وضعیتی مجدداً تکرار نخواهد شد. فروش با ضرر [سخت افزار] در زمان عرضه به تجارت ما کمک نخواهد کرد، بنابراین ما این [ذهنیت] را هنگام توسعه‌ی NX در سر داشته‌ایم.

این برای یک سخت‌افزار مخصوص بازی غیرعادی نیست که با ضرر فروخته شود، چرا که پول از دست رفته با فروش دیگر سخت‌افزارهای جانبی و نرم‌افزار‌های دارای حاشیه‌ی سود بالاتر جبران خواهد شد. عرضه‌ی نینتندو NX برای ماه مارس ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است و احتمال دارد نینتندو در آن زمان نام دیگری را برای کنسول خود انتخاب کند. همچنین انتظار نمی‌رود که این کنسول نمایش چندانی در E3 2016 داشته باشد.

بعضی‌ها انتظار داشتند که نینتندو کنسول خود را برای عرضه در تعطیلات آخر سال و فصل شلوغ خریداران برنامه‌ریزی کند. کیمیشیما گفت یکی از دلایل اینکه آنها مارس ۲۰۱۷ را انتخاب کرده‌اند این بوده که می‌خواستند از آماده شدن به موقع بازی‌های NX اطمینان حاصل کنند. کیمیشیما مجدداً در جواب یک سؤال دیگر در خصوص زمان عرضه‌ی NX تأکید کرد که داشتن یک فهرست بازی‌های قوی در هنگام انتشار کنسول بسیار مهم است. او گفت:The Legend of Zelda

ما اعتقاد داریم زمانی که یک سخت‌افزار جدید عرضه می‌شود، تعداد نرم‌افزارهای قابل بازی و باکیفیت که مصرف‌کنندگان می‌توانند در زمان عرضه تهیه کنند مهم است و ما باید تاریخ انتشار کنسول خود را بر اساس این موضوع تعیین کنیم.

این واقعیت که مصرف‌کنندگان پول بیشتری را در فصل تعطیلات خرج می‌کنند ممکن است عاملی تعیین‌کننده برای چرایی خوب بودن عرضه‌ی سخت‌افزار در این بازه از سال به حساب بیاید. هرچند ساختار اقتصادی سخت‌افزار و نرم‌افزار ما در آن سال پایان نمی‌یابد. ما می‌خواهیم مصرف‌کنندگان به بازی کردن با این کنسول برای سال‌های متمادی ادامه دهند، پس ما باور داریم در ابتدا این مسأله بیشترین اهمیت را دارد که اطمینان حاصل کنیم همه چیز برای زمان عرضه مرتب است. با یک چنین دریافتی [از مسأله]، رویکرد ما این است که به جای عجله کردن برای عرضه‌‌ [‌کنسول] در تعطیلات آخر سال باید تا زمانی که بتوانیم یک تجربه‌ی کاملاً درک شده را ارائه دهیم صبر کنیم و این رویکرد نیز تغییری نکرده است.

نینتندو مشروح گفته‌های کیمیشیما در جلسه‌ی پرسش و پاسخ را روی وبسایت رسمی‌اش قرار داده است. کنسول NX توسط نینتندو به عنوان یک «مفهوم کاملاً جدید» توصیف شده است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این دستگاه ترکیبی از موبایل و کنسول است که از بالاترین سطوح تکنولوژی استفاده می‌کند.

در دیگر خبرهای مربوط با نینتندو، این شرکت تأیید کرده است که بازی جدید Legend of Zelda که پیشتر فقط برای Wii U معرفی شده بود، برای NX نیز عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد صحبت‌های کیمیشیما و زمان عرضه‌ی نینتندو NX چیست؟

منبع: GameSpot و Nintendo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده