نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

سازنده Rocket League: قابلیت «بازی بین پلتفرمی» به پیشرفت eSports می‌انجامد

به باور استودیوی سازنده‌ی Rocket League رقابت مستقیم دارندگان پلی‌استیشن 4 با کاربران ایکس‌باکس وان نقش پررنگی در پیشرفت ورزش‌های الکترونیک خواهد داشت. همراه زومجی باشید.

در اسفندماه سال گذشته بود که کریس کارلا، مدیر برنامه‌ی ID@Xbox، از تصمیم مایکروسافت برای پشتیبانی از «بازی بین شبکه‌ای» (Cross-network play) در شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو صحبت کرد؛ اقدامی که در صورت انجام شدن آن، کاربران کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 خواهند توانست همراه دارندگان کنسول‌های دیگر، از جمله کاربران پلی‌استیشن 4، به بازی بپردازند. مدتی پس از این اتفاق، استودیو سایانیکس (Psyonix)، سازنده‌ی بازی Rocket League، اعلام کرد که به فناوری موردنیاز، جهت متصل کردن PlayStation Network و Xbox Live به یکدیگر، دست پیدا کرده است. البته این استودیو از مدت‌ها پیش امکان رقابت کردن کاربران پی‌سی با دارندگان پلی‌استیشن 4 را فراهم کرده بود و به‌زودی هم قرار است این امکان را بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان میسر کند.

در این میان، جِرِمی دانهام، نایب رئیس بخش ارتباطات و بازاریابی استودیو سایانیکس، اخیراً گفت‌وگویی با وب‌سایت MCV داشته و طی آن درباره‌ی نقش «بازی بین پلتفرمی» (Cross-play) در بازی راکت لیگ صحبت کرده است. به‌گفته‌ی وی، دلیل اصلی پافشاری سایانیکس جهت متصل شدن شبکه‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو به یکدیگر، ایجاد کردن نوعی یکپارچگی میان طرفداران پرتعداد Rocket League است.

دانهام طی گفت‌وگو با MCV گفت:

بازی ما به‌شدت جامعه-محور است و مخاطبان بسیار زیادی دارد. ما هر ماه میلیون‌ها میلیون بازیکن فعال داریم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که از زمان آغاز عرضه‌ی [Rocket League] در اختیار داشته‌ایم، قابلیت [بازی] بین شبکه‌ای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی بوده است. این قابلیت بسیار خوبی بوده و امکان دست‌یابی به مسابقاتی با کیفیت بسیار بالاتر را برای مخاطبان فراهم کرده است؛ ضمن اینکه به آن‌ها امکان می‌دهد تا روند پیدا کردن حریف را سریع‌تر طی کنند.

او صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

[قابلیت Cross-network] گزینه‌های فراوانی را در اختیار [ما] قرار می‌دهد. ما اکنون سرگرم عملی کردن تعداد زیادی از نوآوری‌های چفت‌وبست‌دارمان در زمینه‌ی ورزش‌های الکترونیک (eSports) هستیم و [به‌لطف این قابلیت] می‌توانیم نظاره‌گر گیمرهایی از چندین پلتفرم مختلف باشیم که [همه‌ی آن‌ها] در یک رقابت یکسان شرکت می‌کنند؛ بدون آنکه ناچار باشیم آن‌ها را از هم جدا کنیم یا آنکه مجبورشان کنیم تا لیگ‌های منحصر به خودشان را راه‌اندازی کنند.

نایب رئیس بازاریابی سایانیکس در ادامه گفت:

یکی از بزرگ‌ترین نتایج دست‌یابی به وضعیتی که در آن، [کاربرانِ] هر سه پلتفرم (پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4) بتوانند به‌طور هم‌زمان همراه یکدیگر بازی کنند، [راه‌اندازی] رقابتی جهانی و واقعی است که در آن، جمعی از برترین‌ها حضور خواهند داشت. همچنین به این صورت، مخاطبان با بازیکنان آنلاین به‌مراتب بیشتری برخورد خواهند داشت که می‌توانند در مقابل‌شان قرار بگیرند. این [اتفاق] برای [افزایش کیفیت و کمیتِ] رقابت‌ها مفید است؛ ضمن اینکه داشتن یک جامعه‌ی سالم و بزرگ [از بازیکنان هم در نوع خودش] ارزشمند است.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده