نویسنده: پدرام بهادری
// سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱

سازنده بازی Guacamelee: ارتقای کنسول های نسل هشتم لزوما اتفاق بدی نیست

مدتی است که شایعاتی در دنیای بازی به گوش می‌رسند مبنی بر اینکه مایکروسافت و سونی تصمیم دارند تا مدل ارتقا یافته‌ای از کنسول‌های نسل هشتمی خودشان را به زودی عرضه کنند. با وجود مخالفت اکثر فعالان حوزه بازی، گویا کسانی هم پیدا می‌شوند که طرفدار به حقیقیت پیوستن این شایعه باشند.

کریس هاروی (Chris Harvey)، سازنده بازی Guacamelee و یکی از کارمندان استودیوی درینک‌ باکس (DrinkBox) بر این باور است که ارتقای سخت‌افزاری کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 لزوماً اتفاق ناخوشایندی نیست.

هاروی در مصاحبه‌ای با سایت GI.biz گفت که او نگرانی بعضی از استودیو‌های بزرگ را پیرامون پشتیبانی هم‌زمان از چندین کنسول درک می‌کند اما استودیوی درینک‌باکس از تیمی مستقل و بسیار کوچک تشکیل شده است. هاروی می‌گوید اگر شایعه ارتقای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل هشتم صحت داشته باشد، قطعاً کار و تلاش بیشتری لازم است اما به اندازه‌ای نیست که بخواهد مشکلی ایجاد کند.

او توضیح داد:

سازندگان بزرگ احتمالاً به خاطر کارهای بیشتری که باید برای پشتیبانی از سخت‌افزارها و کیت‌های کنسول‌ها انجام دهند، چندان از این موضوع خوشحال نشوند اما به عنوان یک سازنده مستقل باید بگویم که این موضوع به آن بزرگی که به نظر می‌رسد، نیست. بازی‌های ما به شکلی نیستند که بخواهند مرز‌های تکنولوژی کنسول‌ها را درهم بشکنند. به همین دلایل، از نگاه ما، با وجود آن که ممکن است  مجبور به اجرای کارهای بیشتری باشیم اما ارتقای سخت‌افزاری کنسول‌ها تغییر اساسی در نحوه ساخت بازی‌های ما ایجاد نمی‌کند.

گرگ زشاک (Greg Zeschuk)، موسس بازنشسته شده استودیوی بایوور (BioWare) در ماه آپریل گفته بود که علاقه چندانی به ایده‌ی ارتقای سخت‌افزاری کنسول‌ها در میانه نسل ندارد.

بر اساس گزارشاتی تایید نشده، مدل ارتقایافته‌ای از کنسول پلی‌استیشن 4 با اسم رمز نئو (Neo) در دست ساخت قرار دارد. گزارش دیگری نیز ادعا می‌کند که مایکروسافت تصمیم دارد تا کنسول ایکس‌باکس جدیدی را در نمایشگاه E3 امسال معرفی کند.

نظر شما کاربران زومجی در مورد عرضه کنسول‌های ارتقا یافته‌ آن هم درست در میانه نسل هشتم بازی‌های ویدیویی چیست؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده